eigenaar niet wil tekenen voor ontvangst van de sleutels

David.je
Topic Starter

eigenaar niet wil tekenen voor ontvangst van de sleutels

#1 , 28 okt 2012 04:41

Op 31/10/2012 loopt mijn huurovereenkomst af (eenzijdig opgezegd door de eigenaar). Reeds jaren is onze relatie verzuurd en op dit ogenblik is er al een advocaat die mijn situatie bekijkt en een eventuele gerechtelijke procedure voorbereid.

Ik moet dus volgende woensdag de sleutels van het appartement overhandigen aan de eigenaar. Wat doe ik als hij niet wil tekenen voor ontvangst van de sleutels?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron

#2 , 29 okt 2012 09:31

M.i. de sleutel niet afgeven. U kan hem misschien wel daarna via een aangetekend schrijven opsturen. In dit aangetekend schrijven pent u duidelijk neer dat de brief ook de sleutel bevat en vermeld misschien onmiddellijk dat u dit doet gezien hij geen ontvangstbewijs wou tekenen.

Was er een ingaande plaatsbeschrijving? Zoja, kan u best de uitgaande plaatsbeschrijving uitvoeren voordat u de sleutels afgeeft.

David.je
Topic Starter

#3 , 05 nov 2012 20:19

Merci voor uw antwoord. Ondertussen heeft de sleuteloverdracht plaatsgevonden zonder problemen. Hij heeft zelfs geen uittredende plaatsbeschrijving laten gebeuren.

Reclame

Xastheron

#4 , 06 nov 2012 11:37

U hebt dan wel onmiddellijk uw waarborg terug gekregen neem ik aan?

Terug naar “Huren”