kosten auto wie?

sarahtje90
Topic Starter

kosten auto wie?

#1 , 09 okt 2012 15:15

in onze vriendengroep is er iemand die buiten zijn werk ook aan autos werkt.
nu had ik mijne auto daar binnen gedaan daar voor andere veren te plaatsen kostte mij aan werk alleen 400euro
hij beweerd dat hij met alles in orde is dus geen zwart werk ik vermoed van wel vanwege het volgende:
vant weekend werken we zelf aan mijn wagen en zien we dat dus al 2maand dat ik rond rijd terwijl mijn veren gwn los staan zo lost te draaien met de hand en ene kant is gwn stuk gedraaid
nu nam ik contact met die 'kameraad' op en leg het hem uit en hij weet zogezegt van niets en alles was wel in orde en ik vroeg gwn voor een tegemoetkoming voor wat hij stuk geaan heeft of een factuur(wat ik nog altijd niet ontvangen heb) en begint hij dat ik zever en dergelijke
dus het probleem is ik betaal 400euro terwijl ik door hem met kosten zit
wat kan ik hier aan doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2012 15:30

Eis een factuur, of uw geld terug. Indien niet stap je naar de economische inspectie en meld je hen dat je ter goeder trouw bij iemand je wagen hebt laten repareren, maar dat die persoon je weigert een factuur te bezorgen, en dat je vermoed dat hij in het zwart werkt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sarahtje90
Topic Starter

#3 , 09 okt 2012 15:40

ja maar sommige zeiden dan indien hij toch zwartwerk doet dat ik dan medeplichtig ben
teriwjl ik mijn auto naar daar deed voor herstellingen
heb nu factuur geiist donderdag ten laatste of den helft van min geld terug voor dan de kosten te dekken die ik nu nog heb
maar tziet er niet naaruit dat er donderdag iets gaat zijn

Reclame

Turaki

#4 , 09 okt 2012 15:45

Via AS factuur vragen, dat u anders verplicht zal zijn dit aan te geven bij de sociale inspectie. Dat u ook verwacht dat hij de schade zal herstellen veroorzaakt door zijn onvakkundig werk, dat u anders op zijn kosten dit zal laten doen bij een andere garage.

Medeplichtig? Enkel als u dit op voorhand wist. Als u ter goeder trouw was (en bovenstaande AS is al een stap om dit te bewijzen) zal u niets ten laste worden gelegd.

Gebruiker21

#5 , 09 okt 2012 16:57

Zoals Turaki zegt: u bent helemaal niet medeplichtig, aangezien u op voorhand gevraagd hebt of hij met alles in orde was en hij dit bevestigde (dit kan u misschien ook vermelden in uw aangetekend schrijven). Het is niet uw schuld dat hij tegen u liegt. Raad van Turaki opvolgen! Laat ons weten wat het resultaat is...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#6 , 09 okt 2012 18:33

"er iemand die buiten zijn werk ook aan autos werkt"
En waar doet hij dat?

sarahtje90
Topic Starter

#7 , 09 okt 2012 20:05

waar hij dat doet weet ik niet zeker auto' worden gwn bij zijn thuis afgezet
op zijn fb pagina zag ik wel aantal fotos waar hij aan een wagen werkt in de opslag/garage van de witte merel hier ij ons int stad(zijne kameraad zijn opa werkt daar of da is van)
ik heb tegen hem gezegt dat hij ten laatste donderdag een factuur in de bus moet steken geen factuur=zwartwerk waarna ik uitgemaakt werkt dat ik dreig en dat ik zever en volwassen moet worden

Gebruiker21

#8 , 10 okt 2012 09:14

Niets aantrekken van het dreigen en uitmaken. Je bent in je recht. "Zeggen" is wel niet voldoende. Vraag hem via aangetekend schrijven om je een factuur te bezorgen (raad van Turaki opvolgen dus). Enkel op deze manier heb je een bewijs in handen. Op die manier zal hij ook beseffen dat het menens is voor jou. Zolang je mondeling dingen blijft eisen, zal het spelletje blijven duren, en heb je ook helemaal niets in handen om er verder mee te kunnen gaan. Dus zo snel mogelijk dat aangetekend schrijven sturen!

duma

#9 , 10 okt 2012 09:52

Luister naar Gebruiker21 en SCHRIJF hem aan. Inderdaad AANGETEKEND.

Zeggen is echt niet voldoende.

sarahtje90
Topic Starter

#10 , 10 okt 2012 15:18

oke bedankt daar had ik nog niet aangedacht en idd dan heb ik a iets in handen en zou hij nog kunnen zien voor ik verdere stappe onderneem want hoemeer er gezegt wordt hoe zekerder ik ben dat hij dus niet eens een btw nummer heeft en dus in zwart werk
telkens ik er its over zei was het hja ma het was toch zoveel want ik heb dat en dat extra moeten doen( heb geen nieuwe stukken gevraagt en hij zet ze) en als ik daar over begon begon het over mij persoonlijk te gaan terwijl ik het pur over zijn afgeleverde werk alleen had ik ga hemook niet persoonlijk aanvallen
en iemand een idee hoe ik die brief kan opmaken? heb zoiets eig nog niet voorgehad en zeker niet over'vrienden'

Terug naar “Consumenten Koop”