Hallo,
Ik heb een een paar dringende vraagjes. Wij wonen hier sinds 01/02/10 en hebben een 9-jarig huurcontract die niet geregistreerd is. Nu hebben wij telefonisch contact gehad met de eigenares en die vertelde ons dat ze de woning wilt verkopen maar ze vroeg wel aan ons om onze opzeg te doen aangezien de 1e februari 2013 al 3 jaar verstreken zijn. Natuurlijk zijn we zo gek niet om zelf onze opzeg te doen en de eigenares heeft eindelijk begrepen dat aangezien zij het huis wilt verkopen, zij haar opzeg moet doen.
We hebben vorige week al de makelaar aan de deur gehad die foto's wou nemen van de woning maar ik heb hem duidelijk gezegd dat ik nog geen opzegbrief heb ontvangen en dus voorlopig nog niet wil dat hier een bord aan het raam komt en dat de foto's nog niet online mogen. (Ik weet niet of ik dat eigenlijk mag vragen?)
Wij hebben een paar maanden een financiele dipje gekend en staan 2 maanden huur achter. Aangezien zij het huis wilt verkopen, hebben wij geen recht op een schadevergoeding of is de verkoop een geldig motief? Als ze een schadevergoeding moet betalen zou ik die natuurlijk die 2 maanden achterstallige huur daarmee betalen.
Kan er mij iemand helpen met deze vragen??
Alvast bedankt