Beste,
Samen met mijn collega werken wij als dakdekkers op een bouwwerf, waar meerdere firma's tegelijker tijd aan het werk zijn.
Ook een chapefirma, de chapefirma had pas gechapt en mijn collega was PER ONGELUK met het tipje van zijn schoen in deze chape terecht gekomen, wij proberen deze "schoenafdruk" op een gepaste wijze te verwijderen.
Waarbij de eigenaar van de chapefirma naar ons toe komt gelopen en er ons met grote mond op wijst dat we van zijn werk moesten afblijven, sorry we probeerden dit op te lossen om goed te doen.
Verder werken....
Bij terugkomst bij onze werkgever, geef ik op kantoor een document af met de uitgevoerde werken door mij en mijn collega en het tijdstip van het begin en het einde van onze werktijd ter plaatse op de bouwwerf.
Zegt de persoon van bij ons op kantoor, eindtijd: 15u10? Ik heb net telefoon gehad dat er iemand jullie in de camionette heeft zien liggen slapen omstreeks 14u30.
Ik wist meteen wie ons deze valse beschuldiging gegeven heeft, de eigenaar van de chapewerken.
Daar hij enorm kwaad was dat mijn collega zijn werken had geraakt.
Maar goed vraagt onze werkgever of dat dit waar, en mag ik ook onze kant van het verhaal doen. We hebben langer gewerkt dan normaal voorzien wordt en dan krijg je zoiets te horen.
Die zelfde nacht werd ik wakker en winde mij hierover serieus op.
Voor hetzelfde had onze werkgever ons niets gevraagd en ons op staande voet ontslagen, wij vinden het niet kunnen wat dat deze chapewerker gedaan heeft en willen hier verdere actie in ondernemen.
Maar helaas weten wij zelf niet of dit zin zal hebben. Laster en eerroof???
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties