ongewenste propaganda

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

ongewenste propaganda

#1 , 25 sep 2012 19:05

Op mijn brievenbus plakt een klever "geen reclame-geen reclametijdschriften". Dat werkt vrij behoorlijk tot nog toe. Maar de laatste dagen zit mijn brievenbus steeds weer volgepropt met verkiezingsdrukwerk. Aangezien ik soms enkele dagen afwezig ben en de brievenbus niet zo groot is heeft de postbode reeds enkele malen problemen gehad om de gewone briefwisseling in de bus te deponeren.
Ik vrees dat het probleem nog tot de verkiezingen zal voortduren. Wat kan ik doen opdat verantwoordelijken gestraft worden. Mijn brieverbus is geen openbare vuilnisbak!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 25 sep 2012 19:18

Voor zover ik mij meen te herinneren valt verkiezingsdrukwerk niet onder ongeadresseerde reclame.

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 25 sep 2012 23:20

Klopt. Zegt Inspecteur decaluwé.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=w ... PU_5Ujj_-Q" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 sep 2012 11:08

Kleef op uw brievenbus een zelfgemaakt papier waarop staat dat je geen verkiezingsdrukwerk wenst te ontvangen. Is toch poepsimper

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 sep 2012 11:09

zie link, het hangen van zo'n zelfgemaakt papier maakt niks uit.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 26 sep 2012 11:19

zie link, het hangen van zo'n zelfgemaakt papier maakt niks uit.
Had die link nog niet geopend, en dus ook nog niet gelezen. :oops:

Oude Belg
Berichten: 3192

#7 , 26 sep 2012 11:23

"Hier slechts reclame voor partijen die mijn stem NIET willen."
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jinan
Berichten: 107

#8 , 26 sep 2012 12:29

Moest het hier niet zo vaak regenen, dan kwam er een kartonnen doos naast m'n brievenbus met de melding "verkiezingsdrukwerk hier" Kon die zo naar het containerpark.

dieke
Berichten: 1299

#9 , 28 sep 2012 07:24

Hier een antwoord van iemand die zulk verkiezingsdrukwerk zelf in brievenbussen stopt. De eerste keer dat ik dat deed, sloeg ik alle brievenbussen met de bekende "nee-sticker" over. Daarna heb ik me bevraagd, omdat ik vermoedde dat sommige mensen met die nee-stickers misschien geen reclame willen van winkels en co. maar wél willen uitzoeken voor wie ze willen stemmen. En toen kreeg ik dus ook het antwoord dat verkiezingsdrukwerk niet onder reclame, noch regionale pers valt. Als nu mensen met zo'n nee-sticker een bijkomende sticker/vermelding zouden plaatsen met 'geen verkiezingsdrukwerk' zou ik onze folder zeker en vast NIET in die bus stoppen. Het lijkt me dus toch wel het proberen waard. Nu, wij bussen dus onze folders zelf. Zodra een partij dit uitbesteedt aan B-post, heb je met hun drukwerk dus toch prijs, volgens die link.

Franciscus
Berichten: 38602

#10 , 28 sep 2012 15:51

B-post moet deze posten.
"" B-Post heeft in het beheerscontract namelijk als enige postoperator de opdracht gekregen om verkiezingsdrukwerk te bedelen. In de 40 dagen voor elke verkiezingsdag zijn postbodes daarom verplicht het verkiezingsdrukwerk van de verschillende partijen en kandidaten te verdelen in élke brievenbus – dus ook in die met een sticker. Politici mogen dat van de wet ook aan de helft van het normale tarief doen in die periode."""

patjebrussel
Berichten: 627

#11 , 11 okt 2012 17:21

Ik kijk uit naar zondag !
Man, het is niet te doen met dat papier hier. En je kan het niet gebruiken als kladje, want op de andere kant staan ook leugens.

prinsesta
Berichten: 22

#12 , 11 okt 2012 22:16

Neem het verkiezingsdrukwerk zondag mee als je gaat stemmen en laat het daar achter!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 12 okt 2012 05:10

Neem het verkiezingsdrukwerk zondag mee als je gaat stemmen en laat het daar achter!
Wat voor nut heeft dat nu? De mensen van het kiesbureau hebben daar toch niets mee te maken? Smijt het dan gewoon in de brievenbus van een kandidaat, dat lijkt me dan nog een beter alternatief :)

(Mijn brievenbus is gelukkig niet van de grootste :))

Oude Belg
Berichten: 3192

#14 , 12 okt 2012 17:41

Bij de sluikstortdossiers varieert het bedrag naargelang de aard en de hoeveelheid van het afval. Als een overtreder het achtergelaten afval opruimt of opruimingskosten betaalt, moet hij minder boete betalen.De maximumboete bedraagt 2.000 euro.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#15 , 13 okt 2012 08:03

Deze week een enveloppe op naam met in de linker bovenhoek advocaat *******. je schrikt je dus een hoedje!
Blijkt het dus propaganda te zijn voor die advocaat welke ergens op een lijst staat.
Ik vind dit er over en zou willen weten of dit zomaar mag.
Daags nadien trouwens hetzelfde maar dan op mijn echtgenote haar naam.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Archief”