Wij verhuren een gerenoveerd appartement sinds februari.
Eind juli laat huurder (via a.s) ons weten dat wegens 'slechte verstandhouding' hij de woonst wil verlaten, nochtans hadden wij weinig gemerkt van een slechte verstandhouding.
Wij laten mondeling onze huurder al weten dat hij dan vroegtijdig contract verbreekt en een vergoeding dient te betalen.
Ondertussen is huurder heel boos, en vraagt achter onze rug om een controle van woonstkwaliteit door de stad
De eerste week van augustus laten wij onze huurder aangetekend weten dat hij de woonst mag verlaten tegen eind oktober (3maanden opzegtermijn) + dat hij een opzegvergoeding moet betalen.
Wat kunnen wij doen? Huurder was duidelijk op zoek naar een stok om mee te slaan... hij wou enkel een slecht advies van onze woning zodanig hij kosteloos kan verhuizen. Wij zijn nooit op de hoogte gesteld van 'gebreken' door onze huurder... hij weigert ons de toegang en de kans om gebreken te herstellen.