op 25april 2012 heb ik samen met m'n toenmalige vriendin een huis gekocht te Schoten. onze verhuis was gepland op 12mei 2012, maar nog voor die datum zijn we uiteen gegaan. zij is dan een appartement gaan huren te Balen en was niet van zin haar deel van de lening af te betalen omdat dit volgens haar dan financieel niet ging met dat appartement te huren. Ik ben dan maar in het huis te Schoten gaan wonen. Ik heb geprobeerd het huis zelf te kopen en op eigen naam te zetten. ik had met haar dan afgesproken dat zij die maanden haar deel van de lening niet moest betalen (wat ze anders ook niet ging doen), zodat ik haar dan niet moest uitkopen als ik het huis zelf kon kopen. in juli 2012 is gebleken dat dit financieel niet haalbaar was voor mij om het huis zelf te kopen. het huis staat nu te koop.
nu is m'n vraag: kan ik haar deel van de lening die ze niet betaald heeft van de voorbije maanden terugeisen? en kan ze verplicht worden de komende maanden toch haar deel van de lening te betalen tot het huis verkocht is?