Beste,
Wij hebben een webdesign bedrijfje en de zaken lopen goed maar we krijgen steeds te maken met klanten die hun facturen niet/te laat betalen.
Als ze betalen, betalen ze meestal enkel het originele bedrag (dus geen laattijdige kosten).
Een incassobureau mogen we vergeten (veel te duur) aangezien de bedragen te laag zijn (15€ domeinnaam / 70€ hosting).
Aangezien we enkel met goed betalende klanten willen samenwerken en we zoveel mogelijk die miserie willen vermijden (aanmaningsbrieven, aangetekend zenden, de verloren tijd en energie,etc..). zouden we graag de samenwerking met deze klanten stopzetten.
Mijn vraag is: indien een klant 2x te laat betaald heb ik zin om hen een brief te sturen om te vermelden dat ze 2 weken de tijd hebben om het domeinnaam en site ergens anders te plaatsen zodat we van die wanbetalers verlost zijn. Mag dit? en hoe pakken we dit het beste aan?
note: We hebben reeds een systeem dat na 3 maanden na verval dag automatisch de site offline plaatst... maar zelfs dat deert sommige klanten niet blijkbaar...
Graag jullie feedback
Ernest.