EOT - wijziging onroerende goederen

sandradc
Topic Starter

EOT - wijziging onroerende goederen

#1 , 29 jun 2012 14:44

Toen ik trouwde in 95, kocht ik een huis.
Ik was getrouwd met scheiding van goederen en ik heb 60% van de aankoopsom van het huis cash van mijn spaargeld betaald
40% hebben wij toen geleend
maar het huis was volgens afspraak wel volledig mijn eigendom

Nu ben ik gescheiden met een EOT.
In deze EOT staat ;
het onroerend goed gelegen... dat persoonlijk toebehoort aan mevrouw, blijft haar persoonlijke eigendom. Alle kosten en lasten die het onroerend goed bezwaren worden gedragen door mevrouw.

Hierbij heeft mijn ex nog een apart blad getekend met :
Ondergetekende, verklaart hierbij de som van xxx Euro ontvangen te hebben met bankcheque nr xxx van mevrouw...
Dit teneinde de verdeling van roerende en onroerende goederen volledig te vereffenen. Hiermede kan meneer op geen enkel roerend of onroerend goed meer aanspraak maken betreffende de woning gelegen xxxx en alle onroerende goederen in het bezit van mevrouw.

Nu beweert mijn ex, dat hij mij de helft van mijn woning kan eisen omdat ;
- hij zijn loon altijd stortte op de gezamelijke rekening, waarvan de lening betaald werd.
- hij de EOT kan ongedaan maken omdat de omgangsregeling van de kinderen niet uitgevoerd wordt zoals in de EOT (mijn kinderen hebben sinds een maand gekozen bij hun grootouders te gaan wonen)
- volgens mijn ex is dat een reden om de EOT ongeldig te verklaren

Kan er iemand helpen ?
kan dit ?

een EOT is toch bindend ?
plus heb ik nog een document met vermelding van betaling ter regeling van de roerende en onroerende goederen ???

graag hulp !

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding