gratis advocaat ?

PASCAL.032
Topic Starter

gratis advocaat ?

#1 , 29 mei 2012 19:26

Hallo,

Mijn vriend is eigenaar van een app. Een van de huurders heeft zijn werk verloren en betaalde zijn huur enkele maanden niet. Mijn vriend ging naar het vredegerecht. Voor die huurder is het gelukt om de zittingen enkele keren uit te stellen, telkens met andere verhalen en excuses, dus het sleept al enkele maanden.
Uiteindelijk na het verkrijgen van de vonnis, en betekenen, heeft de huurder één dag voor de uitdrijving hoger beroep ingediend.

Voor mijn vriend is het allemaal een beetje teveel aan het worden. De huurder betaalt geen advocaat kosten en geen huur dus voor hem is deze situatie o.k. Maar mijn vriend heeft al 9 maanden geen huur ontvangen, advocaat kosten zijn al tot nu toe ong. 2000 euro en het is nog allemaal niet klaar . Het kan nog maanden duren, hij kan het financieel niet meer aan!!!

Weet er iemand raad of hij nu naar een andere advocaat kan veranderen en of hij recht heeft op een gratis advocaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 30 mei 2012 04:01

Uiteindelijk na het verkrijgen van de vonnis, en betekenen, heeft de huurder één dag voor de uitdrijving hoger beroep ingediend.
Dan heeft de VR er toch korte metten mee gemaakt vermits je normaal gesproken slechts een maand na de betekenis van het vonnis de tijd hebt om in beroep te gaan. En trouwens bij uitspraak met uitvoerbaarheid bij voorraad heeft het beroep geen invloed op het vonnis. Mag ik hier dus uit besluiten dat de uitspraak niet uitvoerbaar bij voorraad was. Hoe kan het nu dat de advocaat de uitvoerbaarheid bij voorraad niet geeist heeft ?
Weet er iemand raad of hij nu naar een andere advocaat kan veranderen en of hij recht heeft op een gratis advocaat?
Hij kan een andere advocaat nemen, maar prodeo of gratis advocaat dat zal er niet inzitten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”