Beëindigen huurcontract

digits
Topic Starter

Beëindigen huurcontract

#1 , 02 mei 2012 15:25

Hallo iedereen,

onderstaande gaat over een 3/6/9 huurcontract dat geregistreerd werd.

Hieronder mijn vraagjes:

1) Ik ben vóór 3 jaar vertrokken. Met de verhuurder is afgesproken dat ik 1 maand schadevergoeding betaal tenzij ik zelf een nieuwe huurder vind die door hem goedgekeurd wordt. Ik heb +- 8 kandidaten doorgestuurd en er zelf 5 "geweigerd" omdat ze geen werk hadden en toch op voorhand zouden geweigerd worden. Nu blijkt dat de verhuurder elke kandidaat die geen volbloed vlaming is weigert. Kan dit grond zijn om toch mijn 1 maand schadevergoeding terug te eisen ? Het appartement ligt in een migrantenbuurt.

2) Die regels van schadevergoedingen, gaat dat over de maand waarin het contract gestart werd, of de huidige geîndexeerde huurprijs ? En gaat dat over de huurprijs van het gebouw of huurprijs + gemeenschappelijke kosten ?

3) De boiler begon ooit onderaan te lekken. De technieker (die ik betaald heb) zei dat er bij de installatie een 'mof' of dergelijke vergeten werd door de huisbaas. Op de factuur heeft de technieker als oorzaak geschreven: "Boiler werkt goed, probleem met koppeling onderaan. Geen mof gestoken: messing en ijzer => Te doen!" De huisbaas heeft toen een mof komen steken. Heb ik recht op de terugbetaling van die technieker ?

Alvast hartelijk bedankt. Ik heb zelf ook al zitten zoeken en heb veel antwoorden gevonden op mijn vragen, maar bovenstaande vond ik nog nergens terug.

Vriendelijke groeten,
Digits

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 mei 2012 18:17

1) discriminatie is moeilijk aantoonbaar, heeft u een kandidaatregister bijgehouden? Weet u de reden waarom de verhuurder de kandidaten weigerde en strookt dit met waarheid?

2) geïndexeerd bedrag zonder onkosten.

3) ja, het betrof een gebrekkige installatie, hiervoor ben u niet verantwoordelijk te stellen, bovendien heeft u het goed huisvaderprincipe toegepast door een technicus het lek te laten controleren.

digits
Topic Starter

#3 , 03 mei 2012 23:56

1) ik heb een lijst met kandidaten die ik uiteindelijk doorgestuurd heb naar de verhuurder. Van de meeste heb ik nooit een reden gekregen, bij 2 was het probleem dat ze 2 kinderen hadden, bij andere was het probleem dat er 1 kind was (2 slaapkamer appartement ???). Maar hij zei dat hij liever vlamingen had. Letterlijk. Maar mondeling, nergens schriftelijk bewijs helaas. Nuja, is ook niet mijn bedoeling om daar moeilijk over te doen, maar kan handig zijn om een stokje achter de deur te hebben moesten er problemen zijn bij de plaatsbeschrijving ;)

Bedankt voor de info!

Reclame

digits
Topic Starter

#4 , 04 mei 2012 12:42

Juij, geen grote problemen opgedoken :D

Er gaat mij enkel een schadevergoeding aangerekend worden voor kalk op het glazen douchescherm. Ben benieuwd hoe hoog die zal zijn.. Wat zou daarvoor een realistische prijs kunnen zijn ?

Vandebos

#5 , 04 mei 2012 13:45

Er bestaan producten om dat te verwijderen?

digits
Topic Starter

#6 , 04 mei 2012 15:05

Er bestaan producten om dat te verwijderen?
mja, maar ik had dat niet bij en alles moest ondertekend worden en sleutels moesten terug gegeven worden etc. Dus hij gaat mij nog een schadebedrag doormailen ... :roll:

Terug naar “Huren”