Vorige week kreeg ik onderweg pech met mijn wagen. Bij de aankoop van de wagen -twee jaar geleden- was een bijstand voor pech onderweg inbegrepen.
Ik heb dus naar het bijstandnummer gebeld en tot mijn verbazing wist men mij daar te vertellen dat de bijstand is vervallen. De reden die hiervoor werd opgegeven was de overname van Chrysler door Fiat en dat deze laatste geen bijstand meer wil ondersteunen voor Chrysler.
Als oplossing heb ik toen een aansluiting geregeld bij Touring en een takeldienst ingeschakeld.
Mijn vraag is of de handelswijze van Fiat wel geldig is. Mijn inziens heeft Fiat, door het overnemen van Chrysler, ook de bijhorende verplichtingen en overeenkomsten overgenomen zoals garantie; onderhoudscontracten enz. Indien dit zo is zou mijn bijstand nog wel geldig zijn en had ik de kosten voor Touring en de takeldienst niet hoeven te maken.
Zelfs wanneer Fiat de bijstand had mogen verbreken moet dat volgens mij gebeuren via communicatie en niet op het moment dat ik de bijstand nodig had.
Kan ik hier iets tegen ondernemen en eventueel de extra kosten die ik heb moeten maken terugvorder?
Johan