Faillissement verhuurder. Wat nu ?

jozef1
Topic Starter

Faillissement verhuurder. Wat nu ?

#1 , 25 apr 2012 07:55

Ik (als bedrijf) heb een handelshuur afgesloten voor magazijnen met inbegrip van enkele machines. Nu op dit moment is de verhuurder failliet verklaart. De curator van dit faillissement heeft hierop mijn contracten opgezegd. En dit terwijl ik over een handelshuurcontract beschik welke nog 9 jaar loopt. Alsook de machines die ik huur worden openbaar verkocht. Ikzelf heb niets met het faillissement van de verhuurder te maken. Kan ik hier toch iets tegen doen, want als de curator dit alles uitvoert zal mijn bedrijf ook failliet gaan. Ik heb deze magazijnen en machines nodig voor de uitbating van mijn bedrijf. Dank bij voorbaat voor uw antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pukje

#2 , 25 apr 2012 08:08

Hier kan u niets tegen te doen de curator is verplicht alles stop te zetten en zoveel mogelijk
geld uit de activa te halen.
Als u schade gaat krijgen door onrechtmatige opzegging kunt u de schade indienen bij de
curator en wordt dan behandeld als normale schuldenaar.
Vraag blijft is het contract onrechtmatig opgezegd omdat Faillissement wetgeving de opzegging voorschrijft

Als u de machines nodig heeft ga dan met curator praten om ze b.v. tegen ijzer kilo prijs te kopen
met die prijs zal ie wel niet akkoord gaan dan iets meer aanbieden :lol:
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

jozef1
Topic Starter

#3 , 25 apr 2012 16:04

Alvast dank voor uw antwoord.

Ik huurde dit magazijn met machines sinds begin 2011, en dit werd geregeld via facturen. Pas sinds 2012 had ik hiervoor een handelshuurcontract en heb ik toen ook laten registreren. En ik denk dat daar het schoentje wringt, ze zeggen me dat het handelshuurcontract op zich korter is dan 6 maanden en dus door curator kan opgezegd worden. En dit in tegenstelling dat ik in principe dit toch huur van begin 2011. Zit daar niet ergens een verworven recht ofzo.

Reclame

jozef1
Topic Starter

#4 , 25 apr 2012 17:58

Heb ondertussen vernomen dat curator ten allen tijde, en hoe dan ook, alles kan opzeggen. Klopt dit ?

jozef1
Topic Starter

#5 , 26 apr 2012 10:33

Niemand een oplossing ?

Terug naar “Huren”