Met huurder bij rechtbank

PASCAL.032
Topic Starter

Met huurder bij rechtbank

#1 , 15 apr 2012 14:56

ik heb een huurder die al enkele maanden niet betaald. Bij het vredegerecht zegt hij dat er verschillende gebrekken in het appartement zijn. Op mijn aangetekende zending om die te herstellen reageerd hij niet. Na drie keer de zitting uitstellen kreeg ik uiteindelijk een vonnis om hem te mogen uitdrijven. Nu, Hij krijgt een advocaat gratis , DUS hij ging naar een nieuwe advocaat en ze gaan een beroep indienen met de excuses hij betaalt geen huur omdat er gebrekken zijn en ze willen dat de rechter iemand stuurt om het appartement nakijken. Dit zal nu nog enkele maanden duren. Ik ben het echt beu.

Kan het mij helpen dat ik nu aan de huurder een aangetekende zending stuur - dat hij alle gebrekken ( die er zogezegd zijn, maar hij vindt het niet nodig om deze mij te melden ) zelf mag laten herstellen door een vakman , en het geld die hij moet betalen van de achterstallige huur mag aftrekken. Hij moet mij wel facturen laten zien.
als hij dan bij de rechter klaagt dat er gebrekken zijn, is hij er zelf voor verantwoordelijk.

Is dat wettelijk in orde?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 apr 2012 15:22

als hij klaagt bij de vrederechter dat er problemen zijn, zal de rechter uiteraard een gerechtsdeskundige aanstellen. Het is de klager echter (hier dus de huurder) die het voorschot van de deskundige zal moeten betalen. Kan al gemakkelijk oplopen tot een paar 1.000 €. Na de uitspraak zal de verliezer dit dan moeten betalen. Indien de eigenaar verliest zal hij deze som aan de huurder moeten betalen.
De huurder kan niet eisen dat hij de opdrachten tot herstelling geeft. Het is enkel en alleen aan de eigenaar om herstellingswerken, die ten zijne laste zijn, te bestellen, en te laten uitvoeren

JohnD

#3 , 15 apr 2012 15:30

Is dat vonnis dat U van die VR hebt en dat U toelaat uw huurder uit te drijven uitvoerbaar bij voorraad ? Laat het dan uitvoeren. Het beroep dat uw huurder dan instelt zijn dan vijgen na Pasen en vermits we dan hoogstwaarschijnlijk een jaartje verder zijn is uw huurder dan al lang weg. Altijd last met die huurders als je 't mij vraagt.

@mava: de verhuurder heeft wel een vonnis in zijn handen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Huren”