ik heb een huurder die al enkele maanden niet betaald. Bij het vredegerecht zegt hij dat er verschillende gebrekken in het appartement zijn. Op mijn aangetekende zending om die te herstellen reageerd hij niet. Na drie keer de zitting uitstellen kreeg ik uiteindelijk een vonnis om hem te mogen uitdrijven. Nu, Hij krijgt een advocaat gratis , DUS hij ging naar een nieuwe advocaat en ze gaan een beroep indienen met de excuses hij betaalt geen huur omdat er gebrekken zijn en ze willen dat de rechter iemand stuurt om het appartement nakijken. Dit zal nu nog enkele maanden duren. Ik ben het echt beu.
Kan het mij helpen dat ik nu aan de huurder een aangetekende zending stuur - dat hij alle gebrekken ( die er zogezegd zijn, maar hij vindt het niet nodig om deze mij te melden ) zelf mag laten herstellen door een vakman , en het geld die hij moet betalen van de achterstallige huur mag aftrekken. Hij moet mij wel facturen laten zien.
als hij dan bij de rechter klaagt dat er gebrekken zijn, is hij er zelf voor verantwoordelijk.
Is dat wettelijk in orde?