Huurwaarborg

Dagobert
Topic Starter

Huurwaarborg

#1 , 10 apr 2012 23:50

Wij willen binnenkort onze huur opzeggen en een huis kopen.
Onze huurbaas is een zeer vervelende man die ons overal de schuld van geeft (zoals lekkende badkamer, lekkend dak etc).
Ook wil hij dat wij de kozijnen schilderen bij vertrek, terwijl de wet dat anders beslist ....

Nu ben ik bang voor onze huurwaarborg. Deze staat uiteraard bij de bank op een geblokeerde rekening, maar ik weet zeker dat hij die borg niet vrij zal geven en een gang naar de vrede rechter noodzakelijk zal worden.
Ik garandeer dat wij geen schade aan het pand hebben toegebracht en de tuin keurig hebben onderhouden. Ook hebben wij altijd stipt de huur betaald (automatisch bij de bank).

Nu is mijn vraag: hoe "illegaal" is het de laatste 2 maanden huur niet te betalen en zo mijn borg te krijgen.
Is dat erg fout? Krijgen wij daar problemen mee?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 apr 2012 06:34

Dat is onwettig en wordt beschouwd als onrechtmatig gebruik van de borg door de verstrekker. Bovendien maakt het het dossier van de tegenpartij sterker mocht deze met schadeclaims afkomen.

Dagobert
Topic Starter

#3 , 11 apr 2012 09:54

Zoiets dacht ik al en, om eerlijk te zijn, druist het ook in tegen mijn gevoel van juist handelen ...
Bedankt!

Reclame

Terug naar “Huren”