problemen met levering via aankoop webshop

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

problemen met levering via aankoop webshop

#1 , 09 apr 2012 11:16

Ik heb reeds honderd aankopen gedaan via het internet, eenmaal heb ik mijn bestelling niet ontvangen
een bedrijf dat falliet ging.

Meestal in het buitenland, NL, GER, USA, JAP, China.... Nooit geen leveringsprobleem.

Voor een van de eerste malen koop ik iets in Frankrijk en heb prijs. Een bedrijf dat totaal onbetrouwbaar is. Scootpieces, bestaat reeds meerdere jaren.

Na order en betaling reageerd het bedrijf niet na 2 weken. Ik vraag hun waarom, geen reactie. Via hun facebook pagina kan ik druk zetten met een berichtje dat ze onbetrouwbaar zijn, geen telefoon beantwoorden, enz..
Zeer kort nadien krijg ik een e-mail dat mijn geld ontvangen is. Het bericht op facebook hebben ze verwijderd en nieuwe berichten kan ik niet plaatsen. Nadeel bij facebook alleen goede berichten.
Mijn order stond dan op "in wacht"

Twee weken later geen order te zien, opnieuw een e-mail verstuurd.
Geen reactie. Vrijdag ontving ik een doos met een gedeelte van het order.
In de doos zit een factuur met het volledige order, en op mijn account is geen nalevering te vinden.
Een mail gestuurd met de klacht, geen reactie.

Ik heb gevraagd aan de post info over het pakket, gewicht als bewijs dat mijn uitlaat er niet bij kon zitten. Het doosje was klein en woog nog geen kilo dus dat kan onmogelijk een uitlaat in zitten.
Mijn advocaat gevraagd om een e-mail te sturen met een ingebreke stelling. Dat het wettelijk in orde is en een mail van een advocaat dan weten ze hoe laat het is.
Als ze niet reageren ga ik de ingebreke stelling aangetekend verzenden.
Ik wil ook het order van mijn uitlaat annuleren. Het is een maand geleden besteld.
Een bedrijf geeft 1 maand om te leveren of kan ik altijd annuleren als ze niet leveren?

Moet ik dan naar Frankrijk gaan om dit voor de rechtbank te brengen of hoe moet het dan verder als ze niet reageren op het aangetekend schrijven?
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2012 13:50

Hoe heb je betaald? PayPal? Credit Card? In beide gevallen kan je je geld terugeisen. Als je via overschrijving betaald hebt, ligt het moeilijker...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Frans2
Berichten: 10

#3 , 11 apr 2012 20:23

Bedragen onder de 2000 euro kennen een vereenvoudigde procedure. Breng uw advocaat eventueel volgende verordening in herinnering (verplicht hem niet dit te gebruiken, hij is in een betere positie dat te beoordelen - ik ken niets van je zaak af): http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 022:NL:PDF" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je deze procedure gebruikt, let er dan op dat alle formaliteiten nauwgezet worden nageleefd (cf. invullen formulieren), rechters controleren hier zeer strikt op.


Louter ter info, maar een Franse advocaat is gemiddeld heel wat duurder dan een Belgische

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”