Zekerheid borg eisen

cse
Topic Starter

Zekerheid borg eisen

#1 , 07 apr 2012 16:33

In 2010 had ik na verkoop van mijn woning een vakantie woning gehuurd te overbrugging. Ik had toen volgens contract een borgsom van 1.100,- euro contant betaald en had hiervoor een kwitantie gekregen.

Nu wil ik binnenkort gaan verhuizen, echter nu blijkt dat de naam van de verhuurder op het contract niet volledig is en dat de verhuurder weigert zijn volledige naam en adres te noemen. Het adres op het contract is van het vakantiepark waar de vakantie woning staat. Gezien een recent conflict waarbij de verhuurder probeerde meer te laten betalen voor Electra & water heb ik nu mijn twijfel of hij de borgsom gaat terugbetalen bij beëindiging van het huurcontract. Het vakantie huisje staat op naam van zijn vriendin. In het contract staat niets over de zekerheid voor de borgsom om deze bv te zetten op een geblokkeerde rekening.

Nu wil ik zekerheid voor de borgsom. Op welke wijze kan ik zekerheid eisen? Als een verhuurder weigert zijn volledige naam & adres te noemen is een contract dan rechtsgeldig? (natuurlijk niet geregistreerd!)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 apr 2012 20:16

Is er een ingaande PB?
Mogelijks zal je de eigenaar (de vriendin) moeten dagvaarden voor de vrederechter om uw huurwaarborg, + intrest bterug te vorderen

Reclame

Terug naar “Huren”