Moet studietoelage gedeeld worden?

GIGIGI
Topic Starter

Moet studietoelage gedeeld worden?

#1 , 04 apr 2012 20:30

Beste,

Ik heb gescheiden ouders en zit met volgend probleem ivm de schoolkosten.

Mijn vader (de voogd) krijgt jaarlijks een studietoelage. Moet hiermee de volledige schoolkost betaald worden of dient deze enkel ter ondersteuning van de ouder die het ontvangen heeft (en dus om de helft van de kost te betalen)?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
leeuwke1969

#2 , 05 apr 2012 00:02

Beste Gigi,

Ik ben een gescheiden mama en bij mij is het als volgt geregeld. Ik vraag de studietoelage aan en ik gebruik dit bedrag om de schoolkosten te betalen. Wat niet kan worden betaald met de studietoelage wordt verdeeld in 2.

Groetjes,

GIGIGI
Topic Starter

#3 , 06 apr 2012 11:28

Ok bedankt, maar wat is de algemene wet hierrond? Is dit jouw specifieke regeling of geldt dit in het algemeen zo?

Reclame

leeuwke1969

#4 , 06 apr 2012 14:13

Dat is mijn regeling en ook die van mijn partner en zijn kinderen. Dus ik vermoed dat het meestal zo wordt geregeld en het is het eerlijkst ook denk ik.

Lonely68

#5 , 08 apr 2012 17:47

Hallo,

Kan ik enkel bevestigen. Studietoelage dient om studies te betalen. Zijn er dan toch nog kosten, worden die logischerwijs gedeeld worden over de ouders. Maar of dit wettelijk ook zo vast gebeiteld is in een wet, weet ik ook niet.

Mvg,

L.

Terug naar “Echtscheiding”