In 2000 heb ik een contract getekend met Mobistar ( waarvan ik een afschrift heb ) voor 15 maanden .
Nadien heeft men mij nog eens gebeld om te vragen of dat contract verlengt mocht worden voor 12 maanden , ik heb toen ja gezegd .
Een tweetal jaar gelden heeft men mij dan nog eens gebeld met de vraag of ze het contract mochten verlengen voor 24 maanden .
Ik weet toen zeker dat ik gezegd heb dat ik voor die moment niet voor 24 maanden wilde vasthangen aan een abonnement en ook niet voor het minste periode 12 maanden , maar dat men alles maar moets laten zoals het was .
Ik wilde dus niet vasthangen aan een contract met bepaalde termijn .
Nu wil ik mijn abonnement opzeggen en ben eens naar de website van mobistar aan het kijken .
Bij mijn account staat dus dat ik blijkbaar een abonnement heb van 24 maanden dat verleden jaar in februari is ingegaan .
Ik ben verbijsterd want ik heb daar geen enkel contract van gezien ( al dan niet ondertekent ) en ik weet zeker dat ik toen telefonisch gezegd heb dat ik niet aan een termijncontract wou vasthangen.
Blijkbaar heeft men het dus wel gedaan .
Ik heb hier dus geen enkel papier van in handen ( contract ).
Op de website van Mobistar lees ik dan het volgende .
2.5.4. Indien de Overeenkomst gesloten wordt voor onbepaalde duur geldt een minimumtermijn van één maand. Na afloop van deze
minimumtermijn kan deze Overeenkomst op gelijk welk ogenblik beëindigd worden, mits naleving van de voorwaarden voorzien in
artikel 8.2. van onderhavige voorwaarden.
Indien de Overeenkomst gesloten wordt voor een periode van 12, 15, 24 of 36 maanden, wordt deze Overeenkomst op het einde van
desbetreffende periode automatisch verlengd voor onbepaalde duur, tenzij de klant deze Overeenkomst minstens één maand voor
de einddatum opzegt overeenkomstig art. 8.2. van onderhavige voorwaarden. Deze Overeenkomst van onbepaalde duur kan op gelijk
welk ogenblik beëindigd worden, mits naleving van de voorwaarden voorzien in art. 8.2. van onderhavige voorwaarden.
Men heeft mij dus een contract zonder medeweten aan de hand gedaan van 24 maanden terwijl dit moest omgezet worden in een contract van onbepaalde duur .
Naar mijn mening dus bewust gedaan zodat het moeilijker word om dit contract te anuleren .
Had men het contract omgezet naar onbepaalde duur dan had ik maar een maand opzeg moeten doen .
Wat kan ik hiertegen doen ?
Blijkbaar eigent Mobistar zich het recht toe om zomaar een contract te verlengen zonder dat dit schriftelijk bevestigd is .
Een telefoon van één van hun medewerkers is blijkbaar genoeg om een contract zelfs zonder goedkeuring van de klant , te verlengen .
Wanpraktijken noem ik dit .
Ik kan tevens niet begrijpen waarom de overheid heel dat gedoe met stilzwijgende verlengingen van contracten niet aan banden legt , of men een verplichting in het leven roept waar men de klant ruim op voorhand moet informeren .
Een schande .
Maar nogmaals , wat kan ik doen .
Ik heb toch niets ondertekent ??