December vorig jaar heb ik een voor-akkoord getekend voor de aankoop van een woning. Hiervoor heb ik een voorschot van 15.000euro betaald aan de makelaar. Vorige week blaast de verkoper van het goed de verkoop af met toezegging dat hij de 10% boete zal betalen. Ik geloof echter niet dat hij dit in zijn financiële staat zal kunnen. Om toch al een gedeelte van mijn centen te recupereren heb ik de notaris mijn 15000euro terug gevraagd. Blijkt nu dat de makelaar hier al zijn kosten (ongeveer 10.000euro) reeds heeft afgetrokken. In het voorakkoord staat in kleine lettertjes dat hij zijn kosten reeds van het voorschot zou aftrekken. Nu echter de verkoop afgeblazen is door de verkoper, moet de makelaar mij dan niet mijn 10.000euro terug geven? Want als hij dit niet moet en de verkoper krijgt geen lening voor 35.000euro dan verlies ik aan deze mislukte aankoop een 10.000 euro.
Slapeloze nachten gegarandeerd... Iemand die me hier al wat wijzer over kan maken ik al bij voorbaat hartelijk bedankt.