even wat voorgeschiedenis:
in 2010 bestelde ik via de klantendienst van ***** een my 60 iphoneabbonnement. Het abonnement zou ingaan op 2 januari 2010. door een fout bij ****** werd het abonnement pas op 2 maart geactiveerd. Ik was echter al wel beginnen surfen met m'n gsm. dat dataverkeer werd me aangerekend aan 2.5 euro per megabyte.
Ik weigerde de factuur van meer dan 500 euro te betalen en trok naar de ombudsman. 4 maanden later kreeg ik gelijk. In tussentijd was m'n gsm die ik ook voor professionele doeleinden gebruik echter geblokkeerd. Ik kon er niet mee bellen.
Dat ik gelijk kreeg van de ombudsman was leuk, ik hoefde de factuur niet te betalen. Er kwamen echter geen excuses laat staan een compensatie voor het blokkeren van mijn telefoon.
Aangezien ik vrij pissed was over deze manier van doen wilde ik mijn abonnement opzeggen wanneer het kon.
op 2 januari dit jaar was het dan zo ver: ik belde naar ***** en vertelde dat ik m'n abonnement wilde opzeggen. Initieel probeerde de medewerker me te vertellen dat ik pas op 2 maart kon vertrekken en dat de maanden waarin m'n gsm geblokkeerd was nog eens zouden worden bijgeteld. Na een flinke discussie kreeg ik m'n gelijk en verzekerde hij me dat ik kon vertrekken.
Ik veranderde van provider en kreeg netjes een factuur van**** met een klein restbedrag dat ik moest betalen voor het gebruik van m'n gsm op 2 januari zelf. alsook een brief met de bevestiging dat ik vrij kon vertrekken.
Toch kreeg ik enkele weken later een factuur van 150 euro in de brievenbus. Het zou gaan over een verbrekingsvergoeding. Na een telefoontje met de helpdesk en weer een flinke discussie, vertelde de medewerker me dat ik de factuur in de vuilbak mocht gooien.
Tot vorige week plots 117 euro van m'n rekening gehaald werd via domiciliëring...
Ik belde weeral eens met de helpdesk en na weeral eens een flinke discussie over het feit dat ik dat bedrag niet moest betalen, was haar aantwoord: u heeft gelijk meneer, we zullen het geld bij de volgende factuur terug betalen. Volgens haar betreft het een automatische transactie van het systeem van ***** waar medewerkers geen vat op hebben.
het geld is afgehouden op 15 maart, ik kan het pas terugkrijgen rond 15 april.
Omdat ik het echt meer dan zat ben met ****** wil ik m'n geld sneller terug, en als het kan zou ik graag compensatie willen. Want wanneer je zelf je rekening niet betaalt (ook al ben je in je recht) komen er meteen kosten bij, dreigbrieven allerhande en desnoods een gerechtsdeurwaarder. Wanneer *****in de fout gaat, kan er niet eens een excuus af en moet je maar braaf slikken en wachten op je geld.
Wat doe ik het best? Klacht indienen wegens diefstal? Een procedure bij de vrederechter? of zijn er betere opties? Of kan ik maar beter rustig wachten op m'n geld?