onterechte afhouding via domiciliering

wegmettelecom
Topic Starter

onterechte afhouding via domiciliering

#1 , 19 mar 2012 13:14

even wat voorgeschiedenis:

in 2010 bestelde ik via de klantendienst van ***** een my 60 iphoneabbonnement. Het abonnement zou ingaan op 2 januari 2010. door een fout bij ****** werd het abonnement pas op 2 maart geactiveerd. Ik was echter al wel beginnen surfen met m'n gsm. dat dataverkeer werd me aangerekend aan 2.5 euro per megabyte.

Ik weigerde de factuur van meer dan 500 euro te betalen en trok naar de ombudsman. 4 maanden later kreeg ik gelijk. In tussentijd was m'n gsm die ik ook voor professionele doeleinden gebruik echter geblokkeerd. Ik kon er niet mee bellen.

Dat ik gelijk kreeg van de ombudsman was leuk, ik hoefde de factuur niet te betalen. Er kwamen echter geen excuses laat staan een compensatie voor het blokkeren van mijn telefoon.

Aangezien ik vrij pissed was over deze manier van doen wilde ik mijn abonnement opzeggen wanneer het kon.

op 2 januari dit jaar was het dan zo ver: ik belde naar ***** en vertelde dat ik m'n abonnement wilde opzeggen. Initieel probeerde de medewerker me te vertellen dat ik pas op 2 maart kon vertrekken en dat de maanden waarin m'n gsm geblokkeerd was nog eens zouden worden bijgeteld. Na een flinke discussie kreeg ik m'n gelijk en verzekerde hij me dat ik kon vertrekken.

Ik veranderde van provider en kreeg netjes een factuur van**** met een klein restbedrag dat ik moest betalen voor het gebruik van m'n gsm op 2 januari zelf. alsook een brief met de bevestiging dat ik vrij kon vertrekken.

Toch kreeg ik enkele weken later een factuur van 150 euro in de brievenbus. Het zou gaan over een verbrekingsvergoeding. Na een telefoontje met de helpdesk en weer een flinke discussie, vertelde de medewerker me dat ik de factuur in de vuilbak mocht gooien.

Tot vorige week plots 117 euro van m'n rekening gehaald werd via domiciliëring...

Ik belde weeral eens met de helpdesk en na weeral eens een flinke discussie over het feit dat ik dat bedrag niet moest betalen, was haar aantwoord: u heeft gelijk meneer, we zullen het geld bij de volgende factuur terug betalen. Volgens haar betreft het een automatische transactie van het systeem van ***** waar medewerkers geen vat op hebben.

het geld is afgehouden op 15 maart, ik kan het pas terugkrijgen rond 15 april.

Omdat ik het echt meer dan zat ben met ****** wil ik m'n geld sneller terug, en als het kan zou ik graag compensatie willen. Want wanneer je zelf je rekening niet betaalt (ook al ben je in je recht) komen er meteen kosten bij, dreigbrieven allerhande en desnoods een gerechtsdeurwaarder. Wanneer *****in de fout gaat, kan er niet eens een excuus af en moet je maar braaf slikken en wachten op je geld.

Wat doe ik het best? Klacht indienen wegens diefstal? Een procedure bij de vrederechter? of zijn er betere opties? Of kan ik maar beter rustig wachten op m'n geld?
Laatst gewijzigd door wegmettelecom op 19 mar 2012 13:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 19 mar 2012 13:28

Geen antwoord op je vraag maar ik heb ondertussen geleerd om bij elke leverancier bij wie ik een bankdomiciliëring heb en de samenwerking stopzet, de domiciliëring gelijktijdig stop te zetten. Als je online bankiert is dat bij vele banken met een eenvoudige muisklik mogelijk.

Turaki

#3 , 19 mar 2012 13:29

Om te beginnen misschien uw gebruikersnaam veranderen, en de naam van het bedrijf verwijderen. Dan de gebruiksregels eens lezen voor u post.

Reclame

wegmettelecom
Topic Starter

#4 , 19 mar 2012 13:39

sorry, hoe verander ik m'n naam?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 mar 2012 13:51

rechts bovenaan in uw bericht kan je wijzigen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#6 , 19 mar 2012 13:53

ik heb je vraag tot naamsverandering doorgegeven aan de webmaster, de enige die dit kan.

@franciscus: de naam kan je afaik niet zomaar zelf wijzigen.

artemis

#7 , 19 mar 2012 13:58

De gebruikersnaam is inderdaad ongelukkig maar los daarvan merkte ik de laatste maanden bij het moderatieteam een erg hoge tolerantiegraad m.b.t. het met naam noemen van een bedrijf waarmee een TS een probleem heeft en er vragen over stelt.

Drone

#8 , 19 mar 2012 14:21

er word in het algemeen met betrekking tot grote bedrijven tele. . . , belga . . ., electra . . ., etc ... , wel eens een oogje dichtgeknepen omdat bij het noemen van de naam andere gebruikers die misschien in een gelijkaardige situatie hebben gezeten dan hun ervaringen en oplossing kunnen vermelden

wegmettelecom
Topic Starter

#9 , 19 mar 2012 14:33

ik heb effe met de ombusdienst voor telecom gebeld: het duurt gemiddeld een maand voor een klacht behandeld wordt, indien ik gelijk krijg, ontvang ik enkel excuses van mobi*.

Er is mij verzekerd dat ik mijn geld over enkele weken terug krijg door de klantendienst van mobi*, dus tegen de tijd dat ik mijn geld terugheb wordt de klacht behandeld.

Bij mij gaat het niet zozeer om die 117 euro, maar wel om het principe. Ze laten je een domiciliering tekenen en misbruiken die dan om ten onrechte geld va je rekening te halen. Dat ze het dan later weer teruggeven is heel leuk, maar intussen ben je het geld wel kwijt.

Bij mij komt dat een beetje over als iets pikken en het wat later weer teruggeven zonder je te excuseren.

Terug naar “Consumenten Koop”