vakantieverhuur jaarbasis

rozenkwarts15
Topic Starter

vakantieverhuur jaarbasis

#1 , 16 mar 2012 22:08

betreft: aankoop woning die heden als vakantiewoning verhuurd is met vaste termijn (contract 1 jaar eindigend 31/12). Wij kochten een woning in Vlaanderen die op jaarbasis verhuurd werd door de vorige eigenaar. In het huurcontract staat dat de woning te koop wordt aangeboden en bij verkoop kan opgezegd worden mits 6 maanden opzeg. Deze woning is geen vaste verblijfsplaats, wordt enkel als vakantiewoning verhuurd. Er staat duidelijk vermeld dat er geen hoofdverblijfplaats gevestigd mag worden. Zijn wij, nieuwe eigenaars verplicht deze huurders mee over te menen of kunnen wij eerder opzeggen aangezien zij niet in ons huis wonen? Wij willen er niet gaan wonen enkel zelf kunnen verblijven. Ik denk niet dat het contract geregistreerd werd maar weet dit niet zeker. Dank voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2012 22:44

Vakantiewoning.... dan kunnen de huurders daar niet gedomicilieerd zijn ( in principe) toch .
Het type huurcontract is dat een woninghuurcontract dus woningwet?
Als die mensen van die woning gebruik maken als vakantieverblijf op basis van welke regel zou u ze eruit krijgen?
Ze hebben een contract dus u zal de voorwaarden van het contract moeten respecteren.

rozenkwarts15
Topic Starter

#3 , 17 mar 2012 10:38

in principe kan ik wel beslissen het contract niet te verlengen na 31/12 mits respecteren van de opzeg of kan dat ook niet? Ik dien de elektrische installatie ook conform AREI te maken.

Reclame

Vandebos

#4 , 17 mar 2012 10:47

Het meest eenvoudige en conflictloze lijkt me de huurders de dag van het verlijden van de akte een AS te zenden dat het huurcontract niet verlengd wordt.

Terug naar “Huren”