Even het verhaal:
betreft combipacket telefoon en internet
Een contract heb ik ooit getekend, doch dat is lang geleden
Dus dacht ik onder een contract van onbepaalde duur te vallen ... zo staat het toch in de algemene verkoopsvoorwaarden op de website.
Op 14/01/2012 heb ik een aangetekende brief verstuurd aan de operator met het verzoek het contract stop te zetten op de "eerstvolgende vervaldatum (29/02/2012)" en met het verzoek de beëindiging schriftelijk te bevestigen
Dit is dus 1 maand vooropzeg, zoals bepaald bij een contract van onbepaalde duur.
Omdat ik geen reactie kreeg, heb ik op 27/01 telefonisch contact opgenomen en daar werd mij gezegd dat ik een schadevergoeding verschuldigd ben van €76 voor vervroegd beëindigen van het contract dat loop tot 17 Mei 2012.
Omdat ik niet wens te betalen voor iets wat ik niet krijg, vertel ik de goede man om het contract dan maar te laten lopen tot 17 Mei, wat OK blijkt te zijn.
Op 27/02/2012 constateer ik dat mijn telefoon en internet afgesloten is.
Als ik op 28/02 terug telefonisch contact neem, wordt mij bevestigd dat de verbinding op 27/02 verbroken werd en dat dit onherstelbaar is: er rest mij enkel nog de schadevergoeding van € 76 te betalen voor vervroegd verbreken van het contract.
Ik heb mijn ongenoegen duidelijk gemaakt in een mail aan de operator, doch zij blijven erbij dat ik dit moet betalen
Zij gaan ook niet in op de vraag op de geluidsopnames ter beschikking te stellen, waaruit moet blijken dat ik bereid was de termijn vol te maken. Zij geven ook geen reactie op de vraag om te bewijzen dat ik akkoord ben gegaan voor een jaarcontract.
Nu stel ik mij ook de vraag of de operator zich niet schuldig maakt aan contractbreuk, door de aansluiting op 27/02 reeds te verbreken, terwijl mijn aanvraag 29/02 aangeeft.
Vervalt hierdoor niet alle aanspraak van Base nv, op een schadevergoeding?
Graag uw advies
Dank bij voorbaat