Vergoeding einde contract

Geemuse
Topic Starter

Vergoeding einde contract

#1 , 06 mar 2012 08:19

Wij, mijn partner en ik, hebben volgende vraag:
Wij hebben ons huis te koop gesteld via een immo-kantoor en bij het eerste bezoek, en dus vaststelling van de vraagprijs, deed hij ons een voorstel tot vraagprijs die boven onze vooropgestelde vraagprijs lag. We hebben dus getekend voor een contract van 6maand.
Nu zijn we nog geen 3-4weken ver en we hebben nog maar 3kandidaat-kopers gehad die allemaal afhaakte door enerzijds de vraagprijs en anderzijds de afwerking van het huis.
Het huis MOET niet verkocht worden, we hebben in een echtelijke situatie gezeten en zijn tot het besef gekomen dat we toch verder willen gaan met elkaar...maar om geen contractbreuk te plegen, gaan we de 6maand wel uitdoen.
Wij kregen (zoals beloofd) een maandelijks rapport, waarin het immo-kantoor ons adviseert om de prijs met 15% te laten zakken, omdat hij de prijs te hoog vindt. Toen ik hem erop wees dat hij zelf die prijs opgesteld had was zijn antwoord dat hij die prijs geschat had voor een afgewerkt huis...dit is toch niet logisch? Ik zet mijn 2e-hands wagen toch ook niet te koop aan de prijs van een nieuwe wagen??
De voorgestelde prijs ligt nu ineens fel onder onze vooropgestelde prijs...dus heb ik hem ook duidelijk gezegd dat er geen euro afgaat van de prijs.
Hij wees mij er op dat het huis dan niet verkocht zal worden, waarop ik antwoordde dat we liever in dat huis blijven wonen dan dat we het met veel verlies zouden verkopen.
Ik vroeg hem ook eens wat het ons dan zou kosten, moesten we geen euro van de prijs afdoen en geen verkoop hebben na 6maand...hij zei mij dat we moeten opdraaien voor de administratieve kosten, reclamecampagne. De administratieve kosten (zoals opvragen van documenten ben ik mee akkoord, maar moeten wij opdraaien voor hun kosten van de reclamecampagne? Want de verkoper kan toch geen inbreng hebben in de kost van de reclamecampagne...)
Weet iemand welke kosten er kunnen doorgerekend worden aan de verkoper? En indien mogelijk ook ergens een wettekst waarop ik mij kan staven?

Met vriendelijke groeten,
geemuse

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 06 mar 2012 13:36

Ik stel voor dat U eens grondig de voorwaarden van uw overeenkomst met hem (immokantoor ?) naleest. Die verschillen nogal van het ene kantoor tot het andere.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Andere”