#4 , 21 feb 2012 00:53
Er werd een huurcontract van 9 jaar afgesloten, ingaande vanaf 1 mei 2011 en werd geregistreerd.
De verhuurster, met een immobiliënzetel, verhuurt haar appartementen langs een immobureau.
Bij de ondertekening van het huurcontract werd er overeengekomen dat er slechts 1 maand boete diende betaald te worden bij opzeg in eerste, tweede of derde jaar door huurder.
De man van het immobureau was wel niet zeker of dit kon, maar na overleg met de verhuurster (in het frans waar ik niet veel van verstond) zei hij dat de verhuurster akkoord was, waarop ze dit ook herhaalde.
Bij het voorlezen van het contract wees ik er toch nog eens op dat er maar één maand boete zou zijn. Hierop werd nog eens duidelijk getoond dat dit in het contract stond en door beiden getekend, waarop de verhuurster nog eens haar akkoord gaf.
Nu is het contract per aangetekende opgezegd eind november 2011, om te eindigen eind februari 2012.
De verhuurster eist nu drie maanden wederverhuringsvergoeding zeggende dat dit wettig is.
Daar ik bij verschillende instanties tegengestelde antwoorden krijg had ik hier graag een mening over.