Onredelijk of niet?

Droop
Topic Starter

Onredelijk of niet?

#1 , 01 feb 2012 22:22

3 jaar geleden leerde ik mijn vriend, die gehuwd is en 3 kinderen heeft, kennen. 2 jaar geleden besloten we samen verder te gaan. Mijn vriend wil nu scheiden van zijn vrouw. Zij mag het huis, dat hun beider eigendom is, houden. Ook de auto en de inboedel mag ze houden en er wordt uiteraard maandelijks alimentatie betaald voor de kinderen. Er wordt geen onderhoudsgeld aan haar betaald vermits zij een hoger inkomen heeft dan hij. Nu wil zij dat hij de kosten van de echtscheiding en de nieuwe eigendomsakte betaalt, wat neerkomt op meer dan € 6000, omdat 'hij uiteindelijk de schuldige is'. Is dit redelijk?

Ikzelf bezat met mijn ex-vriend ook een huis. Mijn vriend heeft mij eerlijk mijn deel terugbetaald, ook al ben ik 'weggegaan'.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
albertina

#2 , 01 feb 2012 22:41

Neen dat is niet redelijk.Je vriend is meer dan genereus geweest door haar alles te geven wat zij samen bezaten. Immers, een scheiding is nooit de schuld van één maar wel van allebei.

Vandebos

#3 , 01 feb 2012 22:49

Keuze geven ofwel woning, wagen enz in eot ofwel wordt alles geregeld via advocaten met verdeling van goederen...

Cent zal snel vallen.

Reclame

stephandr

#4 , 02 feb 2012 10:48

ik zou dit via advocaten regelen hoor !
Cadeau's (uit schuldgevoel) kunnen je achteraf zeer zuur opbreken, er kan immers altijd achteraf nog extra alimentatie worden gevorderd.
Mannen laten zich misschien wat te gemakkelijk melken....

PAPA EN ZOON

#5 , 14 feb 2012 18:58

Sinterklaas is er niets tegen, wacht maar af, als al geregeld is en ze verdiend een dag minder dan hem, dan zal ze nog wel extra alimentatie vragen.
CARPE DIEM

Terug naar “Echtscheiding”