Er zijn nogal wat gradaties tussen die verkleuringen en is ook afhankelijk van hoe lang de rokende huurder er woonde. Een PB lijkt me niet altijd uitsluitsel te kunnen geven. Waar ligt de grens...Er is toch de PB bij aanvang ? Dus als idd. de woning in dezelfde staat dient opgeleverd te worden, is dat toch niet met gele muren of geel behang als er in de PB staat dat die wit waren ?
Veel huurders zijn, gelukkig voor de verhuurders dan, nog steeds de mening toegedaan dat ze dienen te herbehangen of te herschilderen bij het einde van hun huurcontract. Nog gisteren had ik zo'n gesprek met iemand die daar rotsvast van overtuigd was. Nou ja ik ben het moe hun van het tegenovergestelde te moeten overtuigen.Waar is de tijd dat je schilderde voor je je huurpand verliet? Wij hebben het enkele keren voor de schoonouders gedaan.... (en die rookten niet)
Respect niet verwarren met het niet op de hoogte zijn van het feit dat je niet verplicht bent de woning te herbehangen of te herschilderen tenzij je de muren door je rookgewoonten "berookt" hebt. Teveel respect = grote besparingen voor de verhuurder.Het was ook logisch dat je respect had voor de woonst ook al was die niet van ons, voor alles moest zorg gedragen worden.
Dit lijkt me ook de normaalste zaak van de wereld.Ik spreek over tot 10 jaar geleden.
Wat mijn eigen huurverleden betreft (tot 15 jaar geleden) vond ik het dan weer iedere keer normaal dat het hele appartement bij intrede door mij moest geschilderd worden...
Ben benieuwd, één van onze 3 huurders van een studio huurt nu bijna 4 jaar en heeft aangegeven dat hij iets groters wil zoeken (nog geen opzeg). Hij was de eerste bewoner na een volledige en zeer grondige renovatie met uiteraard nieuw schilderwerk. We weten dat hij een zware roker is...
Het ging wel telkens over simpel witschilderen, niet over kleuretjes of bloemetjesbeahang. Opfrissen dus.Dit lijkt me ook de normaalste zaak van de wereld.Ik spreek over tot 10 jaar geleden.
Wat mijn eigen huurverleden betreft (tot 15 jaar geleden) vond ik het dan weer iedere keer normaal dat het hele appartement bij intrede door mij moest geschilderd worden...
Ben benieuwd, één van onze 3 huurders van een studio huurt nu bijna 4 jaar en heeft aangegeven dat hij iets groters wil zoeken (nog geen opzeg). Hij was de eerste bewoner na een volledige en zeer grondige renovatie met uiteraard nieuw schilderwerk. We weten dat hij een zware roker is...
Ik hoef toch niet in een appartement te gaan wonen waar de vorige huurder bij zijn opzeg bloemetjespapier heeft gehangen terwijl ik liever streepjes heb?
Of blauwgroen geschilderd, terwijl ik al zo lang die rode muur wou hebben.
Het is toch de nieuwe huurder die beslist hoe hij zijn woning inricht en niet de oude huurder die de woning verlaten heeft.
Enkel als je je dat als huurder kan permitteren of als je de kleur van het behang of de schildering in het geheel niet aanstond was en is dat nog steeds normaal. Ensta me toe ere aan toe te voegen dat het bvb niet zou opgaan om te redeneren "als je je die kosten als huurder niet kan veroorloven hoef je maar niet te verhuizen". Er zijn nl. massa's huurders die gedwongen worden om welke reden dan ook om te verhuizen. Ik zou verder de huurders de kost niet willen geven die hun opzeg krijgen nadat ze eens flink wat geld gestoken hebben in nieuw behang, herschildering, keuken enz ..Ik spreek over tot 10 jaar geleden. Wat mijn eigen huurverleden betreft (tot 15 jaar geleden) vond ik het dan weer iedere keer normaal dat het hele appartement bij intrede door mij moest geschilderd worden...