ambetante ex!

matty
Topic Starter

ambetante ex!

#1 , 02 jan 2012 11:06

beste mensen,

ik en mijn vriendin hebben bijna 2 jaar een prachtrelatie,niets op aan te merken!
We hebben bovendien een prachtzoontje! maar....

Ik heb ook nog een dochtertje bij mijn ex, die ik om de 14 dagen in het weekend heb,zy komt enorm graag bij ons.
En ik hou zielsveel van haar, maar mijn ex veroorzaakt allerhande problemen! Ze stalkt me,komt soms afspraken niet na ivm bezoek,
op kerstavond heb ik zelf mijn dochter niet meegekregen,wat emotioneel zeer zwaar was voor me, als ik ze ga gaan ophalen staan er een hoop gasten bij haar die me steeds uitdagen, op een keer was ze zelfs 2 weken weg mt mijn dochter,ik wist niet waar mijn dochter zat,ik ging naar de politie en ze vertelden me dat ze niks konden doen??!! Ze verteld me leugens,dat mij dochter ziek is,haar pa gestorven is,maar dag erna zie ik haar vader met mijn dochter op een speelplein?? Ik heb al jaren moeten zwijgen,omdat ik telkens bedreigd werd anders. Maar nu ga ik ervoor,ik kan de emotionele pijn ervan ook niet meer aan! Kan iemand me tips geve wat ik het beste doe in dit geval? ik zou liefst alles graag onder de jeugdrechtbank steken,en zelf een onderzoek starten bij kinderbescherming. ALVAST BEDANKT, een bezorgde papa!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 02 jan 2012 16:19

Begin met klacht neer te leggen bij de algemene inspectie politie te Brussel lastens de agent die U dat gezegd heeft.
Politie verkoopt leugens tegen U, dat ze niets kunnen doen. Dat is ook een vorm van stalking.

De procureur des Konings maakt van de rechters schertsfiguren met andere woorden die hechten geen belang aan "het belang van Uw kind".

RR

JPV

#3 , 02 jan 2012 16:28

Roderidder, gelieve zelf geen leugens te verspreiden en je beperken tot het juridisch correcte antwoord. En dan heb ik het niet over de leugens

@matty: De politie kan normaal gezien wel PV's opstellen, franciscus kan hierover meer inlichtingen geven (zal hier wel langskomen en het correcte antwoord geven). Van stalking vanuit de politie is hier natuurlijk geen sprake.

Reclame

matty
Topic Starter

#4 , 02 jan 2012 16:39

@JPV : toen ik bij de politie ben geweest zeiden ze me dat ze niets konden doen,omdat er niets op papier stond.
normaal?

JPV

#5 , 02 jan 2012 16:41

Staat er niets op papier in verband met de omgangsregeling van uw gezamelijk kind?

matty
Topic Starter

#6 , 02 jan 2012 16:55

Staat er niets op papier in verband met de omgangsregeling van uw gezamelijk kind?

nee, de reden hiervan is,dat wij gewoon niet kunnen praten zonder dat ik woedend word.
als ik haar zie krijg ik plots een flits van alles wat ze me aandoet.

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 02 jan 2012 17:30

Als er geen gerechtelijke uitspraak is inzake de verblijfsregeling van het kind, dan sta ik wel achter de uitspraak van politie dat ze niets kunnen doen.
Hier wordt je haast verplicht om naar de rechter te stappen en dat is wel jammer. Tracht het toch nog op te lossen zonder, maar als het moet dan moet het... naar de rechter.

Een hoofdopdracht van politie is misdrijven op te sporen en indien nodig die doen stoppen en die hebben daar ruime bevoegdheden voor.

Een kind niet afgeven aan diegene die het recht heeft dat recht op te eisen is een misdrijf.
Als een ouder het kind verbergd voor voor meer dan 5 dagen voor diegene die het recht heeft dat recht op te eisen (vb. je staat steeds voor een gesloten deur/GSM wordt niet opgenomen) is de gevangenisstraf 1 jaar tot 5 jaar. (vb. bij de helft van het kerstverlof verborgen houden = 7 dagen). cfr. art. 432SW
Als dit meermaals voorkomt dan valt er iets voor te zeggen dat ze daar rekening moeten mee houden.

Zonder dat de rechter een verblijfsregeling heeft uitgesproken is dat iets wat ouders zelf zouden moeten regelen wie de kleine onder zijn bewaring neemt.

RR

Terug naar “Echtscheiding”