opzeggen contract via mail?

zyxa
Topic Starter

opzeggen contract via mail?

#1 , 15 dec 2011 23:59

Dag iedereen,

Ik zou graag mijn internetaansluiting bij firma X opzeggen.
In hun contract staat dat dit dient te gebeuren via een getekend schrijven. (Een opzegging kan enkel via een aangetekend
schrijven worden uitgevoerd, gericht aan de maatschappelijke zetel van XXXX
.)

Nu kwam ik volgende passage tegen in hun contract:
"14.1. xxxx en de Klant komen overeen dat elke communicatie tussen hen via e-mail naar het contact e-mail adres in de
database van xxxxx dezelfde waarde zal bezitten als een geschreven en ondertekende brief."

Mijn vraag is nu heel eenvoudig. Kan ik mijn contract ook opzeggen via mail? Of geldt dit enkel in de richting: firma -> ik?

Nog een laatste vraag. Ik heb gehoord dat die firma die passage (14.1) inmiddels heeft uit hun contract gehaald. Ik veronderstel dat dit geen invloed heeft op mijn contract?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 dec 2011 00:17

Een geschreven en ondertekende brief is niet hetzelfde als een aangetekende brief.

Nu als u hen een email zou zenden die ondertekend is met een digitaal identiteitscerrtificaat zouden ze geen bezwaar mogen hebben, de wet op electronische communicatiemedia stelt deze immers gelijk aan een aangetekend schrijven.

zyxa
Topic Starter

#3 , 16 dec 2011 10:27

Bedankt voor uw antwoord!

Ik heb eens opgezocht over een digitaal identiteitscertificaat. Bestaat daar een goedkope mogelijkheid voor die gaat voor particulieren?
Het enige dat ik echter vind zijn heel hoge prijzen voor bedrijven.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”