Volmacht handtekening.

Vandenbogaerde
Topic Starter

Volmacht handtekening.

#1 , 05 dec 2011 15:52

Ons vader zit verblijft sedert 3 jaar in het rusthuis. Hij heeft Alzheimer en is volledig dement. Nu moet ik een dokument van hem ondertekenen met daarbij een bewijs dat ik een volmacht heb. Waar moet ik dergelijk dokument halen? Gemeentehuis met bewijs van de dokter? Of anders? Liefst met zo weinig mogelijk kosten. Op zijn paspoort staat een kruisje bij zijn handtekening, een kopie daarvan zal waarschijnlijk niet voldoende zijn. Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 05 dec 2011 18:56

Indien u geen volmacht bezit , zal dat niet zomaar lukken. Uw vader kan zijn wil niet meer lenbaar maken. U zal moeten verder gaan en er dient een voorlopige bewindvoerder aangesteld te worden via het vredegerecht/
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Justiceseeker

#3 , 05 dec 2011 19:15

Ons vader zit verblijft sedert 3 jaar in het rusthuis. Hij heeft Alzheimer en is volledig dement. Nu moet ik een dokument van hem ondertekenen met daarbij een bewijs dat ik een volmacht heb. Waar moet ik dergelijk dokument halen? Gemeentehuis met bewijs van de dokter? Of anders? Liefst met zo weinig mogelijk kosten. Op zijn paspoort staat een kruisje bij zijn handtekening, een kopie daarvan zal waarschijnlijk niet voldoende zijn. Alvast bedankt.
U kan de aanvraag van voorlopige bewindvoering via een advocaat doen (kost enkele percentjes van de inkomsten) of zelf de voorlopige bewindvoering uitoefenen. In dat laatste geval richt U zich tot de griffie van het Vredegerecht van het kanton waar uw vader zijn officieel adres heeft en vraagt U naar een voorbeeld van een "verzoekschrift". Meld daarin dat de persoon dement/Alzheimer heeft en niet in staat is naar het vredegerecht te komen en verzoek hem naar het rusthuis af te stappen om vaststellingen te doen. Deze procedure is vrij goedkoop en U bekomt een vonnis binnen de 2 à 4 weken en wordt de voorlopige bewindvoerder in het Staatsblad vermeld. U zal jaarlijks verantwoording dienen af te leggen aan de rechter die het dossier financiën, enz. opvolgt.

Justiceseeker

Reclame

Vaoke

#4 , 06 dec 2011 00:05

Mijnheer Vandenbogaerde, wat U hoogdringend moet doen dat is die procedure voor het aanstellen van een voorlopig bewindvoerder opstarten bij het Kantonnaal Vredegerecht van zijn woonplaats met o.a. het indienen van een gemotiveerd verzoekschrift vergezeld van een zéér recent doktersattest. Dîe percentjes waar "Justiceseeker" naar verwijst.. dat is niet correct.. dat zou 3% van de jaarlijks aangegeven inkomsten zijn.. wanneer er een advocaat zou aangesteld worden als voorlopige bewindvoerder; de aanvraag kan U zoals gezegd zelve indienen.. dat kost niets.. alleen een kleine inspanning!
Maar plaats in geen geval die handtekening zoals door U gesuggereerd.. want alsdan begeeft U zich op het terrein van wat men noemt de rechtsfiguur van het "schijnmandaat" en dat zou wel eens kwalijke niet-bedoelde of niet-gewenste gevolgen kunnen hebben; dat is immers niet bij wet geregeld en de rechtsgevolgen vinden hun kracht in de vertrouwensleer van het Hof van Cassatie en in de rechtspraak van de Hoven en de Rechtbanken!

Justiceseeker

#5 , 06 dec 2011 14:02

"Dîe percentjes waar "Justiceseeker" naar verwijst.. dat is niet correct.. dat zou 3% van de jaarlijks aangegeven inkomsten zijn.. wanneer er een advocaat zou aangesteld worden als voorlopige bewindvoerder; de aanvraag kan U zoals gezegd zelve indienen.. dat kost niets.. alleen een kleine inspanning!".

Hmmm... misschien heb ik niet voldoende uitleg verstrekt omdat de informatie gerust kan opgehaald worden bij de griffie/rechter, met details die men schriftelijk meegeeft.

Ofwel wordt een advocaat aangesteld en mag hij 3% van de jaarlijkse inkomsten opnemen of U stelt zich zelf als kandidaat voor. In dat laatste geval mag U ook 3% vragen om de kosten te dekken.

Justiceseeker.

Creatief

#6 , 06 dec 2011 20:20

verwijderd

Terug naar “Andere”