Heeft mijn vriendin recht nog in te wonen?

CJA
Topic Starter

Heeft mijn vriendin recht nog in te wonen?

#1 , 22 nov 2011 10:28

Hej,

Mijn (ex) vriendin en ik zijn sinds enkele dagen uit elkaar, wij zijn niet wettelijk samenwonend en/of getrouwd. Zij woont in in mijn tgekochte) woning. Enkel haar domicilie staat op mijn adres.
Ik vroeg mij af of zij nog recht heeft om in mijn woning te verblijven?

Kan iemand mij hierop antwoord geven?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2011 11:00

Ja gezien zij haar domicilie daar heeft staan.
U kan ze de toegang niet verbieden.
Maan ze aan door een AS en een gewone brief haar adres te laten wijzigen en dat u anders naar de rechtbank (vrederechter) zal stappen om haar te laten uitzetten.
Of u nu eigenaar bent of niet dat doet er niet toe.
De woning is onschendbaar voor een bewoner tgo derden. Als eigenaar bent u een derde dus u kan dit argument niet gebruiken om haar de toegang te ontzeggen. Als medebewoner kan u dat evenmin.
U zal zoals gezegd naar de rechter moeten stappen.
Daarna via kwartierinspecteur en gemeente er op toezien dat haar adres effectief gewijzigd is ( als ze zich niet houdt aan het vonnis).

CJA
Topic Starter

#3 , 22 nov 2011 11:32

Ok, bedankt. Niet het antwoord waar ik op hoopte maar bon.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 nov 2011 13:20

Wat had u gedacht dat u ze gewoon op straat kon zetten?
Wat als uw vriendin zelfs art BW 230 zou kunnen inroepen bij de vrederechter als jullie meer dan een jaar samenwonen?

Terug naar “Echtscheiding”