Online ticketorder rechtgezet: Nu verkeerde zitplaatsen!

djorkaef
Topic Starter
Berichten: 138

Online ticketorder rechtgezet: Nu verkeerde zitplaatsen!

#1 , 12 nov 2011 08:45

Goeiedag,

Ik bestelde online 2 tickets via een ticketservice (voor een klassiek concert in april).

Het systeem werkt zo dat je eerst een plattegrond van de zaal te zien krijgt, en dat je daarna kaartjes uit een bepaalde categorie bestelt. Vervolgens verschijnt de plaats (rij en stoelnummers) die men u voorstelt, en dan kan je accepteren en doorgaan.

Na een paar keer 'geprobeerd' te hebben werden mij goede plaatsen voorgesteld (geen plaatsen aan de zijkant, rij D stoel 20-21). Dus accepteerde ik en ging over naar de betaling (60 euro). Dit is ook zo verrekend van mijn mastercard.

In mijn bevestigingsmail van de ticketservice daarentegen was mijn order leeg en stond slechts 2 euro aangerekend (de verzendkosten). Ik ging naar de website en ja hoor ik kon nog steeds de plaatsen die ik gereserveerd had aangeboden krijgen!

Ik stuur dus een mail naar de ticketservice omtrent dit probleem. En zeer snel krijg ik een antwoord. Omdat 'ik te lang gewacht had met order afwerken' was 'de reservatietijd voor uw stoelen overschreden' en daarom was het fout gegaan. Men vroeg mij dus mijn bestelling manueel door te geven en dat deed ik ook, met rij en stoelnummers bij. Ik heb de rij en stoelnummers zelf gecopy-paste van de site en expliciet vermeld of men dit in orde kan brengen met de juiste stoelnummers.

Dan krijg ik enkele uren later een automatische mail terug 'uw order is verwerkt' en de plaatsen zijn rij D stoelnummers 3 en 4! Verder staat er in die mail dat het order nooit kan geannuleerd of terugbetaald worden. Ik heb toch teruggemaild maar ik vrees dat men nu gaat beginnen van o de tickets zijn al verwerkt en opgestuurd enz.

Welke rechten heb ik hier? Is hier iets tegen te beginnen? Sommigen vinden dit misschien muggezifterij maar als ik 30 euro voor een concert van 1 uur betaal, dan wil ik op zijn minst goede plaatsen!

Mijn kredietbetaling annuleren kan dat misschien (als snelle oplossing)?

Weet iemand raad?

Bedankt alvast, djorkaef

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2011 08:37

Ik denk dat je best telefonisch contact opneemt om dit recht te zetten. Mogelijk waren de plaatsen die je wenstte door iemand anders geboekt ondertussen, en heeft men jou gewoon twee andere plaatsen uit hetzelfde "blok" gegeven. Als je te lang wacht om te reageren, zijn mogelijk alle plaatsen uit dat blok die niet aan de zijkant liggen, geboekt, dus zo snel mogelijk telefoneren, de situatie uitleggen, en melden dat je plaatsen in het midden wenst, zoals oorspronkelijk door de site voorgesteld, en geen plaatsen aan de zijkant.

Ter info: als je een voorstelling in een theaterzaal bezoekt, zijn de beste plaatsen naast en net voor de ruimte die voorzien is voor de technici (licht, geluid,...). Deze mensen stellen alles optimaal in op hun gehoor en zicht, het spreekt dus voor zich dat iedereen die "in hun buurt vertoeft" de beste belichting en geluid kan ervaren. Meestal zitten zij dan ook centraal in de zaal. Als de technici niet in de zaal te zien zijn, heb je met een slechte theaterzaal te doen ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”