ups

ups

christel0102
Topic Starter

ups

#1 , 11 nov 2011 10:21

Beste,

Graag zou ik wat advies willen hebben .
Vorig jaar heeft mijn zoon voor zijn sport enkele spullen gekocht in Amerika en die werden afgeleverd door UPS.

Hij heeft dan eerst de goederen betaald en als UPS dan levert moet je nog eens bijbetalen.

Nu krijgt hij brieven van UPS achterop , een jaar later. Voor correctie omtrent BTW en invoerrechten aangaande de zendingen.

Nu was ik ervan overtuigd dat dit toch allemaal betaald moest zijn omdat je anders het pakje niet ontvangst kan nemen?

Is dit juist? Als je in Amerika iets koopt , krijg ge dan achteraf altijd nog een extra afrekening van de BTW?

Bedankt alvast voor jullie tijd en advies
groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 nov 2011 11:24

dat kan perfect. Als ze kunnen bewijzen dat de btw/invoerrechten anders zijn dan ooit aangegeven. Tenzij je op voorhand een detail had doorgestuurd van wat er exact inzat.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2011 08:23

Zoals JPV zegt is dit niet ongebruikelijk bij zendingen met UPS. Zendingen die met USPS verstuurd worden (de "gewone" US postal service), worden door DSV behandelt en als zij dit vrijgeven, is zijn de douaneformaliteiten normaal gezien achter de rug. Ik heb bij UPS ook al geweten dat ik het pakje afgeleverd krijg, en pas achteraf nog invoerrechten moet betalen.

Even off topic: je weet toch waar de naam "UPS" vandaan komt? Da's wat die koeriers zeggen als ze uw pakje laten vallen "OEPS". ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”