rechtplegingvergoeding aan 2 partijen betalen?

bram88
Topic Starter

rechtplegingvergoeding aan 2 partijen betalen?

#1 , 30 okt 2011 09:29

Beste mensen
ik en mijn vriendin kochten in 2009 een huisje vol met verborgen gebreken deze kwamen in 2010 boven bij lichte verbouwingswerken n.a.v verstopte rioleringen... dus in 2010 starte ik een procedure in kortgeding maar helaas verloren we deze bij gebrek aan aantonen door wie de problemen kwamen.( ondertussen zijn we al 16maand geleden met een procedure ten gronde gestart)

ik(de eisers) dagvaarde persoon x ( de verweerders) en hij op zijn beurt de mensen van wie hij de woning kocht persoon xx ( de verweerders in gedwongen tussenkomst).

het letterlijke vonnis:
recht sprekende in kortgeding , alle rechten van de partijen voorbehouden en zonder nadeel aan de zaak zelf , uitspraak doende bij voorlopige beschikking , in openbare zitting en op tegenspraak:
Verklaren de vorderingen ongegrond bij gebreke aan hoogdringendheid.
Veroordelelen de eisers tot de kosten van het geding aan de zijde van de verweersters bergroot op 1200eur uit hoofde van de rechtplegingvergoeding .

Is het mogelijk dat ik nu 1500eur aan persoon x moet EN 1500eur aan de verweerders in gedwongen tussenkomst?
Want wij dachte dat wij enkel de persoon moesten betalen die WIJ dagvaarde . Ondertussen heb ik loonbeslag door dat ik de verweerstersers nog niet volledig betaalde, ik storte 900euro en daarna zijn ze overgegaan tot loonbeslag ik betaalde tot nu toe al 3 maal 325eur (loonbeslag) plus dan die 900 die ik vooraf betaalde, dus betaalde ik tot nu toe al 1875euro...
mvg bram

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”