Dit vocht is afkomstig van de de douche.
Het betreft een ligbad met een douche garnituur en een douche kop.
Het probleem is dat de randen rond het bad niet goed zijn af gekit, de silicone is hier aan het loslaten en zo komt het vocht in de muur.
Ik heb hier gisteren onze huisbaas over gebeld, met de vraag of dat ze eens kunnen komen kijken omdat we last hebben van vocht.
Nadat ik had uitgelegd wat het probleem is, kreeg ik direct de vraag of wij douchen in het bad.
Nadat ik dit bevestigde, zei ze dat er tijdens het tekenen van het contract expliciet is gezegd dat het niet is toegestaan te douchen in het bad en dat het zelfs vermeld zou zijn in het huurcontract.
Op mij vraag waarom er dan een douchegarnituur en douchekop hangt, kreeg ik het antwoord dat die enkel dient om na gebruik het bad uit te spoelen.
Mijn vriendin en ik zijn er 100% van overtuigd dat het nooit besproken is.
En ook in het contract is er niets over te vinden.
Toch dreigt de huurbaas nu dat wij voor de kosten moeten opdraaien... En bovendien dat wij nooit meer mogen douchen in ons huis.

Wij wonen in een blok met 4 min of meer de zelfde duplex appartementen, en geen enkel van de bewoners is op de hoogte van de regel dat er niet gedouched mag worden...
Onze buren wonen met 2 kinderen, die moeten dan dus alle 4 elke dag een bad nemen.
Ondertussen prijzen ze dit huis aan als energie zuinig, gaat een beetje in tegen dat principe lijkt mij.
Naar mijn mening heeft ze geen poot om op te staan en is het een bouw/constructie fout waardoor het water in de muur komt.
Ik zou graag jullie mening horen.
Alvast bedankt!
Hieronder wat fotos.
Het bad/douche:

De boosdoener:

Het resultaat: