Ingebrekestelling

Dirkie
Topic Starter

Ingebrekestelling

#1 , 08 okt 2011 08:27

Allen,

Indien men niet reageert op de vooropgestelde termijn van een officiële ingebrekestelling, wat zijn hier dan de juridische gevolgen van in het algemeen ?

Kan je dan stellen dat de geadresseerde "toegeeft" aan de tekortkomingen vermeld in het schrijven ?
Heeft dit een juridische impact bij een eventueel verschijnen voor een rechtbank ?

Bedankt !

:wink:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 okt 2011 10:12

Wat denk je nu zelf.

Dirkie
Topic Starter

#3 , 10 okt 2011 07:40

Wat denk je nu zelf.
Wel ik denk dat het uiteraard wel een geldig hulpmiddel is .... zo ver was ik ook al ;-)

Laat ik het anders stellen; heeft de geadresseerde zonder een tijdige reactie alsnog rechtsmiddelen heeft om deze te betwisten ?
Ik kan tenslotte schrijven wat ik wil in zo'n ingebrekestelling (qua termijn of feiten), of had hij dan maar moeten reageren ?

:wink:

Reclame

bartvdv

#4 , 10 okt 2011 07:49

Zo'n brief is veelal alleen goed voor de vorm - een teken dat je de moeite hebt gedaan om wat er verkeerd ging toch opgelost te krijgen - maar verder heeft het weinig waarde. Voor de rechtbank kan alles nog betwist worden en in jouw nadeel uitdraaien. Met andere woorden: weinig impact en zeker geen toegeving.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”