Sparren snoeien?

Buffalokuh
Topic Starter

Sparren snoeien?

#1 , 30 sep 2011 11:02

Beste,

Wij huren momenteel een halfopen bebouwing.
In onze tuin staat er een sparrenhaag volledig op onze huurbaas zijn eigendom.
Daarnaast heeft onze buur (die later aangebouwen heeft) pal naast de sparren een afsluiting geplaatst.
Nu wil de buur dat wij de haag in zijn tuin scheren. Zijn wij dit verplicht, ik bedoel wanneer moet een spar geschoren worden?
Als ik verplicht ben om ze te scheren kan ik dan eisen dat de buur zijn afsluiting moet loskoppelen want ik kan maar de helft van de sparren scheren +
Mag je zo dicht tegen sparren een afsluiting plaatsen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 30 sep 2011 11:17

- De buur kan u verplichten om de sparen te scheren
- U kan niet eisen dat de buur daarvoor zijn afsluiting afbreekt.
De buur mag een afsluiting zetten tot tegen de perceelgrens. De vraag is eigenlijk, staan de sparren niet te dicht tegen die perceelgrens.

Buffalokuh
Topic Starter

#3 , 30 sep 2011 11:28

- De buur kan u verplichten om de sparen te scheren
- U kan niet eisen dat de buur daarvoor zijn afsluiting afbreekt.
De buur mag een afsluiting zetten tot tegen de perceelgrens. De vraag is eigenlijk, staan de sparren niet te dicht tegen die perceelgrens.
En wanneer kan hij mij dit verplichten hoeveel cm moeten ze uitsteken. Ik denk inderdaad dat het het 2de is.
Kan de buur mij laten opdraaien voor de kosten die ik maak aan zijn tuin, ik ga niet kijken naar zijn beplanting en dergelijke,
en als ik zijn draad per ongeluk raak?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 sep 2011 13:14

Ja dat is uw verantwoordelijkheid.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 okt 2011 15:09

Wij hebben een gelijkaardige situatie: de haag van onze buurman staat om te beginnen veel te hoog (4 meter), maar hij laat ze wel jaarlijks scheren door een tuinfirma. Deze kom de haag ook aan onze kant afdoen (ze kruipen over de afsluiting, met onze toestemming, maar meestal op een moment dat we niet thuis zijn / gaan werken), maar telkens is een deel van onze planten / bloemen die naast die haag staan, om zeep.

Tot nu toe hebben we er nog niet echt iets op gezegd omdat we al blij zijn dat hij de haag op zijn kosten laat scheren, maar aangenaam is het niet om telkens te moeten merken dat bloemen en struiken beschadigd zijn na het scheren van de haag :(
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”