waardebepaling bij plaatsbeschrijving bij einde huur

eggie
Topic Starter

waardebepaling bij plaatsbeschrijving bij einde huur

#1 , 28 sep 2011 14:25

op 6 /1/2011 werd dit onderwerp al eens besproken.
er blijkt helaas geen antwoord te vinden of er ergens handleidingen te vinden zijn om huurschades te kunnen berekenen.
In mijn geval gaat het over een eiken parketvloer in de living waarin 3 serieus krassen(inkepingen) zijn in gemaakt door meubels te verhuizen . deze vloer ligt ongeveer 15 jaar . volgens mij is dit niet herstelbaar. hoe moet je hier de schade berekenen?
Ook in de keuken is 1 tegel stuk.ligt ca 10 jaar en deze vloer is niet bij te krijgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 sep 2011 15:21

Er bestaan wel handleidingen voor het vaststellen van waarde van huurschade. zelf heb ik ze niet, maar ik heb wel ooit (ongeveer 15 jaar geleden) een kopie hiervan gehad. Gewoonlijk kunnen enkel architekten deze krijgen (ik denk zelf dat ze is uitgegeven door de orde van architekten)
Het is een lijst met de opsomming van alle mogelijk voorkomende schade met daarbij de eenheidsprijzen en het percentage van de veroudering waarmede moet rekening gehouden worden
Als je in je kennissenkring ergens een architekt hebt rondlopen, vraag het hem eens, tenzij er hier op dit forum ergens één meeleest, en wil antwoorden.

Reclame

Terug naar “Huren”