Ik huur een appartement in een residentie die uit 3 gebouwen bestaat. In de kelder van de gebouwen zijn de parkeerplaatsen bestaande uit hoofdzakelijk gesloten garageboxen en een aantal open standplaatsen. Ik heb daar een open standplaats.
Nu heeft de eigenares van mijn appartement al verschillende malen een brief van de syndicus ontvangen waarin ze zeggen dat er op mijn standplaats niets anders mag staan dan een auto, motorfiets of bromfiets. Ik heb daar echter 2 houten rekken (in goede staat) geplaatst om een aantal zaken op te leggen.
Nu eist de syndicus dat dat allemaal verwijdert wordt omdat dit "een negatieve indruk" achterlaat. Nochtans staat er in het inwendige huishoudelijke reglement daarover niets beschreven. Ook hebben ze een foto genomen en die naar de eigenares gestuurd (die daar eigenlijk niet om maalt). De eigenares heeft ook al aan de syndicus gevraagd om rechtstreeks met mij contact op te nemen maar die weigeren dat.
Ik mag ook geen vuilniszak plaatsen op het terras (wat ik begrijp) maar waar moet ik dan een volle, stinkende vuilniszak plaatsen in afwachting dat die wordt opgehaald?
Mijn vraag is nu of de syndicus dit kan eisen (ook al staat er hierover niets in het inwendige huishoudelijke reglement) en mogen ze zomaar foto's nemen (privacy??)?