HUUR GARAGE

BLUECAP50
Topic Starter

HUUR GARAGE

#1 , 14 sep 2011 08:57

hallo,
ik heb een schriftelijk huurcontract afgesloten geldig vanaf 01/08/2009 voor een termijn van 3-6-9 jaren & heb 2 maand huur als waarborg gegeven. Het contract is door beide partijen ondertekend.
Wanneer kan ik dat contract ten vroegste opzeggen mag ik gewoon aangetekend opzeggen,dus zonder opgave van de reden?
Hoe kan ik te weten komen of de verhuurder het contract heeft laten registreren??

Indien ik dit contract niet kan opzeggen vooraleer die 3 jaren om zijn hoe kan ik het dan toch nog opzeggen wegens ernstig gebrek: het is namelijk zo dat wanneer het regent zoals de jongste weken, al het grondwater door mijn garage loopt en zich zo onder de
de muren ervan een weg naar het lager gelegen terrein zoekt.
Ik had deze garage gehuurd voor mijn oldtimer, maar wat blijkt nu: er heeft zich aanzienlijk meer roest gevormd (vastgesteld op TC) , zodat ik daar weg wil
Hoe moet ik dat oplossen aub?
bedankt voor jullie hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
justwanttomove

#2 , 14 sep 2011 09:55

volgens mij valt dit niet onder de huurwetgeving voor bewoning maar onder de algemene huurwet. Dus lijkt me de opzeg 1 maand te zijn.
Ik laat de experten dit eerst valideren

artemis

#3 , 14 sep 2011 10:22

Ben geen expert maar verhuur wel een garage.

Dit gaat om gemeen huurrecht dus zijn de bepalingen in uw contract betreffende opzegtermijn van belang. Welke opzegtermijn staat er in uw contract? Een opzeg van 1 maand is voor een garage gebruikelijk, maar het kan net zo goed 3 maanden zijn indien zo overeengekomen.

Het contract moet niet geregistreerd zijn en uiteraard dient u geen reden van opzeg te geven.

Wat betreft het gebrek van de garage, hebt u daar de verhuurder al van op de hoogte gebracht?

Reclame

Terug naar “Huren”