procedure rechtbank/verkoop appartementweg.te veel blunders

nicky.aris
Topic Starter

procedure rechtbank/verkoop appartementweg.te veel blunders

#1 , 01 sep 2011 11:40

Dag aan iedereen,

In 2007 kocht ik een app.met garage op plan.De architect en de bouwfirma,vormden een soort van
NV,en de architect ronselde klanten en stond in voor de verkoop.Zoals ik reeds in eeen vorig bericht
vertelde,de garage beantwoordt aan de oppervlakte maten maar niet aan de beschreven hoogte.
Het appartement werd 1 jaar te laat opgeleverd,doordat de bouw te laat klaar kwam,maar ook omdat er
niet te ontkennen erge gebreken zich manifesteerden,enkele werden" opgelapt",maar de meeste waren
onherstelbaar....ik kon er pas wonen begin januari 2010 in plaats van sept.2008
Ik heb heel het app.opgeknapt(na oplevering),geschilderd,en bemeubeld,maar de mankementen
zoals mijn veilighedsdeur die moest uitgebroken worden, omdat de gang 5cm te smal was en ze niet
niet volledig kon opendraaien,en een schuifraam kon niet open omdat het glijdende deel scheef verankerd zat.
Ik ben een 67 jarige alleenstaande,en wil me veilig voelen,maar er werd een gewone standaarddeur
geplaatst als vervanging.....
Ik heb er slechts 6 maanden gewoond,en na enkele inbraken in de buurt heb
ik het appartement te koop gezet,het was op 1 week verkocht ,omwille van de lage prijs die ik vroeg.
Maar de procedure die ik inspande tegen de firma is nog niet ten einde,ze ontkenden alle gebreken,zelfs
met de foto's erbij,een expert aangesteld door de rechtbank,sprak de architect naar de mond,want het
waren goeie kennissen....
En nu ,omdat ik het app.verkocht heb,vinden ze dit een reden om te verklaren,dat alles opgelost is,
en ze beweren dat ik een winst gemaakt heb,omdat ik bij de oorspronkele prijs van 3 jaar ervoor,de
kosten van architect(,en alle bijkomende)...de nutsvoorzieningen,de opleg voor méérwerken,de schilderwerken,
de ingebouwde kasten,de verlichtingselementen,gordijnen en stores,een open haard met gas,enz....
heb bijgerekend.
Als ik alles verreken,heb ik het appartement geld om geld verkocht,dus zeggen ze nu:voilà u hebt geen
schade geleden!
Ik vind dat ik verlies lijd omdat ik geen waardevermeerdering bijgeteld heb,op 3 jaar is hetzelfde appartement
nu veel duurder( zeker in Nieuwpoort aan zee) en door de procedure en expert zit ik er zeker onder,maar het
ziet er niet goed uit,
Weet iemand hoe men de prijs moet berekenen om een nieuw app. opnieuw te verkopen?
al bedankt voor uw reactie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#2 , 12 sep 2011 15:06

Geachte heer,

enkel een deskundige kan deze prijs begroten. Zij zullen rekening houden met de prijsstijging in de afgelopen drie jaar en vergelijken met andere appartementen in de buurt. Ik heb ooit beroep gedaan op een vastgoedmakelaar om dat te begroten.

mvg

Pieter Verherstraeten

Reclame

Terug naar “Kopen”