Overname oude wagen

PDK5606
Topic Starter

Overname oude wagen

#1 , 21 aug 2011 06:43

In januari dit jaar nieuwe auto besteld op het autosalon. Levertermijn was voorzien op 15/6 maar door vertraging in de productie pas gisteren(20/8) nieuwe auto kunnen afhalen...
Garage had zich akkoord gesteld oude wagen over te nemen tegen een vastgestelde prijs(staat op papier). Tussen 15/6 en 20/8 echter ontdekt dat iemand tegen de voorzijde van m'n auto gereden heeft met schade aan motorkap en voorbumper tot gevolg. Ik vemoed ergens op een parking. Aanrijder heeft geen gegevens achtergelaten en ik had geen omnium dus kon niemand aansprakelijk stellen.
Ben zo sportief geweest dit te melden aan de garage maar garagist zei toen dat hij dit wel ging oplossen met wisselstukken van een ander ongeval.
Gisteren doodleuk te horen gekregen dat er nog een factuur zal volgen van zodra hij de juiste wisselstukken gevonden heeft voor de oude auto.

Nu is m'n vraag : kan dit zomaar temeer omdat het ongeval gebeurd is na 15/6, dus na het verstrijken van de originele levertermijn van de nieuwe wagen ? Ben niet van plan hier zomaar aan toe te geven vandaar dat ik op zoek ben naar meer info.

Alvast bedankt aan wie me hierbij kan helpen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 21 aug 2011 10:57

je bent wel verantwoordelijk voor uw wagen,als hij volledig vernield is zal de garage hem zeker niet overnemen.

westhoek

#3 , 21 aug 2011 11:09

Draai uw verhaal eens om ; wat als aan uw nieuwe wagen schade was door derden ?
Of nog : Als je je nieuwe wagen had gehad, had dat ongeluk toch ook waarschijnlijk plaatsgevonden ?

Ik vind dat de garagist gelijk heeft, hij dacht nog een goede auto over te nemen voor de tweedehandsmarkt, nu komt daar iets binnen met schade.

Reclame

MaVi

#4 , 21 aug 2011 21:31

Dit is gewoon een geval van pech. Stel gewoon eens dat je auto gestolen was, dan zou je toch ook niet meer je overnameprijs gekregen hebben? Cru gezegd: je had je beter van krommen haas gebaart...

PDK5606
Topic Starter

#5 , 22 aug 2011 02:47

Draai uw verhaal eens om ; wat als aan uw nieuwe wagen schade was door derden ?
Of nog : Als je je nieuwe wagen had gehad, had dat ongeluk toch ook waarschijnlijk plaatsgevonden ?
Klopt inderdaad maar er is 1 groot verschil. De nieuwe wagen is volledig omnium verzekerd zonder franchise terwijl ik bij de oude(BJ2005) maar een gewone verzekering had. Wordt vervolgd binnen dit en 14d...

Terug naar “Archief”