hoge kosten vijverpomp verzwegen bij huur

KIKOMAJA
Topic Starter

hoge kosten vijverpomp verzwegen bij huur

#1 , 21 aug 2011 00:18

Ik huur sinds een jaar een woning waar in de tuin een grote vijver met koi ligt. Bij de huur werd me gevraagd de vissen eten te geven (geleverd door de eigenaar). Dat is ook zo in het huurcontract opgenomen 'vissen verzorgen, voeding geleverd door eigenaar".
Nij heeft niemand ooit van het verbruik van de pompen gesproken, en ja, ik heb er niet aan gedacht!
<Blijkbaar verbruiken de pompen 1.4 Kwh/uur wat op mijn stroomrekening 1/3 van het totale verbuik uitmaakt. Ik ben geen vragende partij en dien volgens het huurcontract de stroom voor privéverbruik te betalen. De eigenaar weigert tussen te komen in de hoge stroomrekening voor zijn aandeel ivm de pompen voor een vijver die ik niet moet maar daar toevallig ligt...

Heb ik daar een punt om hem aan te klagen via de huurdersbond of vredegerecht op basis
- dat ik weiger die kosten van de pomp te betalen omdat dat niet behoort tot mijn privéverbruik? Ik wens dat die vijverpompen stilgelegd wordt...
- achtergehouden info ivm het verbruik (= niet ter goeder trouw gehandeld)
- verzorging = eten geven? Of wat zal de rechter daar zeggen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 21 aug 2011 01:39

u bent niet verantwoordelijk voor de huisbaas zijn vissen, nog kan hij u daar toe verplichten deze te verzorgen, zeker bij speciale vissen zoals koi's.

de clausule die in uw contract staat en die u "verplicht" om de huisbaas zijn vissen te verzorgen lijkt mij dan ook aanvechtbaar.

sniper

#3 , 21 aug 2011 03:45

laat de pomp voor een paar dagen "uivallen" en bel de huisbaas
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2011 12:22

Trek de stekker uit. Als Uw verhuurder graag heeft dat zijn pomp werkt, moet hij zelf maar voor de elektriciteit zorgen.

Tope

#5 , 21 aug 2011 12:50

'Dat is ook zo in het huurcontract opgenomen 'vissen verzorgen, voeding geleverd door eigenaar".'

'Trek de stekker uit. Als Uw verhuurder graag heeft dat zijn pomp werkt, moet hij zelf maar voor de elektriciteit zorgen.'

Zonder de verhuurder te verwittigen?

En wat als die kois sterven?

Kan de huurder dan niet verantwoordelijk gesteld worden?

KIKOMAJA
Topic Starter

#6 , 21 aug 2011 15:53

stekker uittrekken is gevaarlijk denk ik want dan zouden ze moedwilligheid of opzet kunnen inroepen op de rechtbank...
Alles is heden ten dage zo dubieus en hoe meer ik erover nadenk, hoe moeilijker het wordt.
Dacht dat huurders ook rechten hadden en beschermd werden door de wet....?

Vandebos

#7 , 21 aug 2011 18:31

Verhuurder aangetekend wijzen op de kosten van zijn installatie wat betreft stroomgebruik. Hem erop wijzen dat vissen verzorgen niet inhoudt dat de kosten van de installatie en hun stroomgebruik op u dienen te vallen. De verhuurder vriendelijk verzoeken binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven het verschuldigde bedrag te bedrage van X over te schrijven en een voorstel te geven om deze maandelijkse in de toekomst te verwerken. Dat bij gebrek aan respons dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling en u bijgevolg verplicht zal zijn op zijn kosten het vredegerecht in te schakelen.

KIKOMAJA
Topic Starter

#8 , 21 aug 2011 19:16

heb de stappen van aangetekend schrijven al ondernomen maar kreeg er eentje terug van de makelaar dat ik naar de rechtbank maar moet gaan...

Terug naar “Huren”