Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht. Wij huren sinds 1 november 2010 een huis en op het contract staat het volgende:
Waarom vraag ik dit? Wel het contract is niet geregistreerd en ik las dat bij een 3-6-9 contract ik het gehuurd pand kan verlaten wanneer ik wil. Mocht het contract maar éénjarig zijn dan is dit blijkbaar niet mogelijk?§2 Duur
Beide partijen zijn overeengekomen wat volgt:
de huur wordt aangegaan voor een termijn van één jaar te rekenen vanaf 1 november 2010, om van rechtswege te eindigen op 01 november 2011.
De huurder en de verhuurder zullen de huur mogen opzeggen bij het verstrijken van drie jaren mits opzegging, minstens drie maanden tevoren bij aangetekend schrijven medegedeeld.
Bij voortijdige beëindiging van de huurovereenkomst dient onmiddellijk aan de verhuurder een verbrekingsvergoeding te worden betaald gelijk aan drie maanden huur.
Voor de wederverhuring blijft een opzeg van drie maanden van toepassing.
We krijgen de sleutel van onze nieuwe woning op 15 december en gaan dan zo 1 maand en half over de datum van 1 november 2011. Iemand die mij met zekerheid kan zeggen als het wel degelijk over een 3-6-9 gaat met gebruik van bovenstaande tekst of om een éénjarig? Dan kunnen we in de huurwoning blijven wonen tot we de sleutel krijgen en dan vertrekken. Ik zou het wel "mooi" spelen tegenover de verhuurder en laten weten dat we vertrekken op datum X zodat hij de kans krijgt om al nieuwe huurders te zoeken.
Alvast bedankt!