Sinds april dit jaar huur ik een appartement. Na enkele weken ontdekte ik dat er bij regenweer een zeer luid gedruppel opstijgt uit de slaapkamermuur, vaak luid genoeg om gewekt te worden. Uit eigen onderzoek (bevragingen van de medebewoners en de buren, en het feit dat de vorige huurster sinds enkele jaren in de woonkamer leek te slapen) heb ik kunnen concluderen dat het waarschijnlijk gaat om een gat in de buitenmuur ter hoogte van mijn slaapkamer, waardoor regenwater naar binnen kan stromen.
Reeds meer dan een maand geleden heb ik dit aan de verantwoordelijken van het pand laten weten, maar ik heb nog geen respons gekregen. Nadat ik daarnet wederom was wakkergeregend, heb ik nogmaals een bericht gestuurd met de vraag om dit fenomeen te onderzoeken. Mijn ervaringen van de afgelopen maanden met het immokantoor in acht genomen, vrees ik echter dat het lang zal duren alvorens ik respons krijg, àls men mij al met een reactie wil eren. Of ze dan ook nog eens iets aan de situatie willen doen schat ik nog pessimistischer in.
Zouden er mogelijkheden voorhanden zijn om de verantwoordelijken van het pand meer onder druk te zetten om deze situatie aan te pakken? Voor hen maakt het waarschijnlijk minder uit, maar mijn nachtrust en gezondheid komen wel in het gedrang.