Vanaf 1 augustus huur ik een handelspand. Contract is ondertekend door mij en eigenaar en ook al geregistreerd. De administratieve zaken worden geregeld met een immokantoor. Nu komen er stilaan problemen met de vorige huurder van het pand. Het kantoor probeert die al een aantal weken te bereiken, maar dat lukt blijkbaar niet. Ik ben al één keer in het pand geweest en toen stond er nog allerlei materiaal, was het absoluut niet proper, hangen er nog altijd reclamestickers op het raam, enz.
Als ik gisteren zelf aan het raam ging kijken, was er nog compleet niets veranderd.
Wat als de vorige huurder niets doet aan deze situatie voor 31/7? Wat zijn dan mijn rechten? Kan ik dan een soort van 'schadevergoeding' eisen omdat het pand niet in orde is op het moment dat ik het huur? Mag ik bv de zaken die op 1/8 in het pand staan houden, maw wordt dat dan mijn eigendom (ik denk bv aan verlichting ed)? En ben ik verplicht om bv de huurwaarborg al te betalen, want een plaatsbeschrijving is er natuurlijk ook nog niet gebeurd?
Merci al op voorhand.