Handelshuur: overdracht pand

djeezes
Topic Starter

Handelshuur: overdracht pand

#1 , 25 jul 2011 13:11

Vanaf 1 augustus huur ik een handelspand. Contract is ondertekend door mij en eigenaar en ook al geregistreerd. De administratieve zaken worden geregeld met een immokantoor. Nu komen er stilaan problemen met de vorige huurder van het pand. Het kantoor probeert die al een aantal weken te bereiken, maar dat lukt blijkbaar niet. Ik ben al één keer in het pand geweest en toen stond er nog allerlei materiaal, was het absoluut niet proper, hangen er nog altijd reclamestickers op het raam, enz.
Als ik gisteren zelf aan het raam ging kijken, was er nog compleet niets veranderd.

Wat als de vorige huurder niets doet aan deze situatie voor 31/7? Wat zijn dan mijn rechten? Kan ik dan een soort van 'schadevergoeding' eisen omdat het pand niet in orde is op het moment dat ik het huur? Mag ik bv de zaken die op 1/8 in het pand staan houden, maw wordt dat dan mijn eigendom (ik denk bv aan verlichting ed)? En ben ik verplicht om bv de huurwaarborg al te betalen, want een plaatsbeschrijving is er natuurlijk ook nog niet gebeurd?

Merci al op voorhand.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2011 15:42

Hangt er vanaf: Is het pand volledig vrij van huurder? Is de huurovereenkomst met de vorige huurder afgelopen of verbroken via vonnis? Dan mag je binnen en alles wat er dan nog staat wordt uw eigendom.
Spreek af met de eigenaar voor de opruiming van het pand. Mogelijks heeft hij de HWB gedeeltelijk of in zijn geheel ingehouden.
Het betalen van de HWB heeft geen enkel uitstaans met het al of niet al gemaakt zijn van de PB.

Reclame

Terug naar “Huren”