Geldigheid gedetailleerde plaatsbeschrijving

wim1982
Topic Starter

Geldigheid gedetailleerde plaatsbeschrijving

#1 , 22 jul 2011 13:32

Ik heb onlangs een huis gekocht. Ik beschik over een gedetailleerde plaatsbeschrijving van het huis die genomen is de moment dat de huurder het pand betrad. Het document dat ik heb is enkel ondertekend door de externe partij die de plaatsbeschrijving opgemaakt heeft.

De handtekening van de huurder en de toenmalige verhuurder ontbreken.

Ben ik iets met dit document? Ik weet wel dat er een document bestaat waar ook de huurder zijn handtekening op staan heeft, maar dit heb ik niet in mijn bezit. Ernaar vragen ligt momenteel gevoelig.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 22 jul 2011 13:47

Document is redelijk nutteloos: zonder handtekening van de huurder kan u niets bewijzen.

artemis

#3 , 22 jul 2011 13:50

Is het huurcontract geregistreerd? Dan ligt er misschien een door de huurder getekend exemplaar in het registratiekantoor.

Reclame

wim1982
Topic Starter

#4 , 22 jul 2011 14:16

Ok bedankt, de huurder zal me ook niet het getekende exemplaar bezorgen, dat staat vast. Ik heb dus geen huurwaarborg achter de hand.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jul 2011 14:41

Staat er in de huurovereenkomst tussen verkoper van uw huis en zijn toenmalige huurder (nu dus uw huurder)
Ergens iets over deze PB? Staat er ook in dat er een HWB is betaald en hoeveel? Als jij die niet in uw bezit hebt, moet je die opvragen bij de verkoper. Hij moet die aan u overmaken, samen met de intresten op de gestorte bedragen. Verkoper zal ook een getekende PB hebben. Vraag ze hem.
Moets de zaak ooit voor een vrederechter komen, zal de huurder het in ieder geval moeilijk hebben om te ontkennen dat hij ooit een PB voor akkoord ondertekend heeft.

xena

#6 , 23 jul 2011 12:58

Moets de zaak ooit voor een vrederechter komen, zal de huurder het in ieder geval moeilijk hebben om te ontkennen dat hij ooit een PB voor akkoord ondertekend heeft.
en waarom zal dat moeilijk zijn ? zolang de verhuurder geen bewijsstuk neerlegd zie ik het probleem niet voor de huurder om alles te ontkennen

gerechtelijk wetboek
Art. 870. Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.

burgerlijk wetboek
HOOFDSTUK VI. - BEWIJS VAN DE VERBINTENISSEN EN BEWIJS VAN DE BETALING.

Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.

Vandebos

#7 , 23 jul 2011 13:45

Door gebrek aan handtekeningen zal het cruciaal zijn of deze pb en contract werden geregistreerd of niet. Dat zal de eerste stap dienen te zijn voor de poster; contacteer uw lokaal registratiekantoor maandag.

Terug naar “Huren”