#1 , 07 jul 2011 12:31
Ik denk dat mijn probleem een samenraapsel is van zaken die reeds in dit forum werden behandeld, maar toch eventjes mijn probleem toelichten:
Ik huur sinds februari 2011 een appartement. Dit is een 3-6-9 contract.
Het regent sinds de eerste regenbui binnen. Ik heb dit METEEN telefonisch gemeld. En per aangetekende brief in april 2011. Wat natuurlijk veel te laat is, ik weet het.
Ook meldde ik toen dat mijn raam in mijn slaapkamer nog steeds niet kan sluiten (gezellig als het waait hoor), hiervan was hij reeds voor het tekenen van het contract op de hoogte, hij wees me hier zelf op.
Op de aangetekende brief kreeg ik een mail terug, maar er werd nog niets ondernomen. Vorige week belde ik hem, en hij viel zogezegd uit de lucht...
Nu, ik trek dit niet meer langer zo. Ik wil uit mijn appartement, telkens het regent bibber ik al uit mijn vel. De wijkagent verwittigde reeds een instantie, maar deze zei me na telefonisch contact dat er niet genoeg 'gevaar' was om mijn appartement onbewoonbaar of dergelijke te verklaren. Maar ondertussen zit ik wel vast natuurlijk. Nu, ik heb reeds een ander huis gevonden dat vrijkomt per 1 oktober 2011.
Dit is goed, want ik zit met drie maand vooropzeg.
Nu, het blijkt dat mijn contract niet geregistreerd is, wat een goede zaak is voor me, want dan hoef ik ook de drie maand 'boete' niet te betalen. Maar... Ik zou dus doen alsof ik niet weet dat het niet geregistreerd is. Maar aangezien we geen al te beste vrienden zijn, zou hij wel eens alles doen om mij het zo onaangenaam mogelijk te maken... Kan hij, wanneer ik mijn opzeg geef, dreigen dat ik er meteen uitmoet? (want het is niet geregistreerd)...
Tweede vraag, mag ik doen alsof ik denk dat het geregistreerd is, mijn opzeg geven, drie maand op voorhand, en dan op 1 oktober zeggen 'ah, ma het contract is niet geregistreerd, dus ik betaal geen boete'???
Ten derde, ik zit ook met het probleem van plaatsbeschrijving: Hij ging dit in orde brengen, maar deed dit nooit, ook al drong ik er meermaals op aan dat dit nog moest gebeuren... Kan hij mijn huurwaarborg nu inhouden (onterecht, want alles is nog zoals het oorspronkelijk was).