BANKKAART GESTOLEN

marijkest
Topic Starter

BANKKAART GESTOLEN

#1 , 28 jun 2011 11:58

Op 25 juni 2011 werd mijn 82 jarige moeder haar bankkaart gestolen in Carrefour nadat ze er aan de kassa een betaling mee had gedaan. Vermoedelijk heeft de dader over haar schouder meegekeken om de code te ontfutselen. 10 minuten later werd er bij KBC een bedrag van 650 euro afgehaald en 20 minuten later werd er bij een juwelier een aankoop gedaan. Mijn moeder stopt steeds haar bankkaart in haar broekzak en deze wordt gesloten met een rits. Ze ontdekte 3 minuten later dat ze haar bankkaart niet meer op zak had en begaf zich terug naar de kassa + receptie om navraag te doen. Thuis gekomen wou ze card stop verwittigen maar dit mislukte. Vervolgens heeft ze ons verwittigd waarna we onmiddellijk haar bankkaart lieten blokkeren. 1 Minuut na middernacht heeft de dader nog geprobeerd om geld aan de automaat af te halen en toen werd de kaart ingehouden. In totaal is ze 1450 euro lichter. Deze praktijken gebeuren meer en meer en mensen zijn geneigd om dit niet te geloven. Maar zij is blijkbaar niet het enige slachtoffer want bij KBC zegden ze dat ze in de loop van de week nog 2 klanten hadden die hetzelfde hadden meegemaakt.
Mijn moeder kent de code goed uit het hoofd het is niet zo dat ze haar code ergens genoteerd heeft.
Kan ze aanspraak maken op de forfait van 150 euro?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 28 jun 2011 13:17

Card stop zal waarschijnlijk vragen een klacht neer te leggen , indien dit nog niet is gebeurd , wegens diefstal van de kaart en afhaling van gelden. De omstandigheden worden onderzocht. Vermits card stop werd verwittigd zo vlug mogelijk na de vaststelling , is er mi. geen reden om de geleden schade niet te vergoeden. Zij heeft recht op 1300 € , zijnde 1450 min de forfait van 150 €.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”