Erfenis bij overlijden dochter en man

patriciadewulf
Topic Starter

Erfenis bij overlijden dochter en man

#1 , 21 jun 2011 15:53

Mijn man vertrekt heel binnenkort samen met de dochter naar Siberië voor een avontuurlijke reis. Stel dat ze beiden omkomen ( ik mag er niet aan denken )wat gebeurd er dan met ons huis ? Wij zijn getrouwd met volledige scheiding van goederen maar het huis staat op beider namen. Kan mijn schoonfamilie aanspraak maken op een deel van de erfenis ?? Mijn man zijn moeder leeft nog.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2011 18:20

Hangt ervanaf wie eerst overlijdt.
Best eens naar de notaris gaan en een testament opstellen VOOR de reis.
Niet vergeten een reisverzekering af te sluiten

wanton

#3 , 21 jun 2011 22:56

Laat uw man aub. een briefje schrijven als testament : " Bij ontstentenis van een nakomeling gaat mijn ganse nalatenschap naar mijn echtgenote mevrouw NN."
datum noteren , naam opschrijven , handtekening. Op basis daarvan komt het huis ( en de rest) naar U.
Uw dochter kan ook zo iets schrijven ten gunste van de ouders of de overlevende ouder. Inderdaad , er zit anders veel kans op dat uw schoonmoeder met een stuk van jullie huis gaat lopen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”